MC nyheder

Custom Indian: Turbo og 1920'er-design

  • 5a4e081e85ce7.jpg
  • 5a4e08095c44d.jpg
  • 5a4e0860556dd.jpg
  • 5a4e08466a9fa.jpg
  • 5a4e082c3cf94.jpg
  • 5a4e0868d8b1e.jpg
  • 5a4e084e866eb.jpg
  • 5a4e080fbd4dc.jpg
  • 5a4e08703988f.jpg
  • 5a26c98f1cb55.jpg

Fullhouse Garage Shop i Sverige har bygget en rå, turboladet version af Indian Super Scout.

Anders Lundgren og Lasse Sundberg har lavet ombygningen af Super Scout som en hyldest til den svenske med-grundlægger af Indian, Oscar Hedström. Den blev bygget i 2017 på deres værksted i Stockholm, og takket være en vandkølet Garrett T25 turbo leverer cyklen fra 150 hk til 200 hk på baghjulet, afhængig af turboens ladetryk.

På spørgsmålet om hvordan den er at køre, smiler Anders og svarer: "En fantastisk oplevelse, som om du går tilbage i tiden til 1920'erne med en raket mellem benene".

Motoren, benzinpumpen, forlygten og gearskiftet er fra den moderne Scout, men rammen er specialbygget og består af tre sektioner. Lasse Sundberg (fra Roth Engineering) byggede rammen selv og meddeler, at det var den største og vanskeligste udfordringen ved hele ombygningen. Til og med vanskeligere end at tilpasse turboen.

Skaberne af Super Scout: Anders Lundgren og Lasse Sundberg.

Garrett T25 turboen har egen "wastegate" og boostkontrol. Alle rørene er i rustfrit stål og placeret så tæt på rammen som muligt for at fremhæve Super Scout'ens enkle linjer.

Anders forklarer ideen om at bruge turbo: "Vi ønskede at give cyklen ekstra muskler og samtidig vise, at vi kan kombinere "old school" design med moderne teknologi."

Super Scout'ens elektronik er da også fuldkommen moderne. Anders installerede en fuldt programmerbar ECU med nøglefri tænding og Bluetooth tilkobling, så motordata kan aflæses og tuning kan udføres fra en iPad.

Den dybblå lakering er udført af Pobben´s Colour & Custom shop i Hagfors, og farven hedder "Springfield blue."

Månedene fremover bliver spændende siger Anders: "Jeg er stadig i gang med testkørslen af motorcyklen, og netop nu går vi ind i den afsluttede fintuning af motoren. Planen er at vi skal bruge Super Scout'en til daglig kørsel, hvis den da ikke bliver solgt med det samme"

Nedenfor kan du se de tekniske data for Fullhouse Garage Shops Indian Super Scout:

  • Hjul front: 23 x 3,75" 60-egede fælge, Pirelli dæk
  • Bremser front: Beringer indbygget system, wire-styret til forreste bremsecylinder (K-tech skjult)
  • Hjul bak: 23 x 3,75" 60-spiler tredd i kryss, Pirelli dekk
  • Bremser bag: Harrison bremseskive kombineret med drev. K-tech cylinder
  • Gaffel: W & W Indian bladfjedersystem
  • Styr: Roth Engineering Boardtrack stil, gaskontrol skjult i styret. LED-blinklys integreret i styret.
  • "Dummy" Benzintank: Designet som en 1920 Indian Scout. Skjuler al elektronik, indsugning og forreste bremsecaliper.
  • Benzintank: Hjemmelavet af Roth Engineering med indbygget Scout benzinpumpe og er placeret under sædet.
  • Sæde: H and F Mesinger boardtrack replika
  • Skærm bagtil: Hjemmelavet af Roth Engineering
  • Lys front: Indian Scout LED
  • Lys bagtil: LED-lys under sædet med baglys, bremselys og blinklys integreret
  • Motor: 1133 cc Indian Scout 2016, sandblæst til "old-school" finish
  • Kølere: Fra Honda CRF 450
  • Benzin: E85 1,600 cc injektorer, fuldt programmerbar ECU
  • Elektrisk system: Nøglefri tænding og Bluetooth-tilkobling, motordata kan aflæses og tuning kan udføres fra en iPad.