MC nyheder

Nu er det officielt: Her er Gold Wing 2018

  • 115583_2018_GL1800_Goldwing.jpg
  • 115617_2018_GL1800_Goldwing.jpg
  • 115616_2018_GL1800_Goldwing.jpg
  • 115606_2018_GL1800_Goldwing.jpg
  • 115609_2018_GL1800_Goldwing.jpg
  • 115598_2018_GL1800_Goldwing.jpg
  • 115590_2018_GL1800_Goldwing_Tour.jpg
  • 115586_2018_GL1800_Goldwing_Tour.jpg
  • 115597_2018_GL1800_Goldwing_Tour.jpg
  • 115620_2018_GL1800_Goldwing_Tour.jpg
  • 115645_2018_GL1800_Goldwing_Tour.jpg
  • 115673_2018_GL1800_Goldwing_Tour.jpg
  • 115635_2018_GL1800_Goldwing_Tour.jpg
  • 115821_2018_GL1800_Goldwing_Tour.jpg
  • 117450_2018_GL1800_Goldwing.jpg
  • 117449_2018_GL1800_Goldwing (1).jpg (1)
  • 115828_2018_GL1800_Goldwing_Tour.jpg
  • 115830_2018_GL1800_Goldwing_Tour.jpg
  • 115831_2018_GL1800_Goldwing_Tour.jpg
  • 115829_2018_GL1800_Goldwing_Tour.jpg
  • 115674_2018_GL1800_Goldwing_Tour.jpg
  • 115626_2018_GL1800_Goldwing.jpg
  • 115643_2018_GL1800_Goldwing.jpg
  • 115624_2018_GL1800_Goldwing.jpg
  • 115641_2018_GL1800_Goldwing.jpg
  • 115642_2018_GL1800_Goldwing.jpg
  • 115644_2018_GL1800_Goldwing.jpg
  • 115653_2018_GL1800_Goldwing.jpg
  • 115656_2018_GL1800_Goldwing.jpg

Det nye Honda-flagskib er lettere, sportier og mere avanceret end nogensinde. En moderne Gold Wing - man har vel lov at være lidt overrasket.

Den indledende forskel på den nye Gold Wing er, at den "normale" version nu er den, der før hed Bagger (F6B), mens versionen med topboks hedder Gold Wing Tour.

Derudover er både GL1800 Gold Wing og GL1800 Gold Wing Tour mindre og lettere end forgængeren - op til 48 kg har den tabt sig. Det giver garanteret en mere involverende køreoplevelse, men betyder også at bagagekapaciteten i de tre tasker, svinder fra 150 til 110 liter (30 l i hver sidetaske, 50 l i topboksen).

Motoren er stadig en 6-cylindret boxerenhed, denne nye udgave yder 125 hk og 170 Nm, og Gold Wing fås nu med enten en 6-trins manuel gearkasse eller en 7-trins DCT dobbeltkoblingsgearkasse.

Honda siger, at 2018-versionen af Gold Wing er ny fra top til bund, og listen over tekniske opdateringer underbygger deres påstand. Teleskopforgaflen er erstattet af en double wishbone-enhed, alt elektronik - både sikkerheds- og komfortorienteret - er opdateret, og det hele er pakket ind i et nyt, skarpere design, der skal få GW til appellere mere til yngre købere.

Den nye Gold Wing vil blandt andet være udstyret med:

- Hill Start Assist (HSA)
- Elektrisk justerbar vindskærm (vinkel og højde)
- Cruise control (fartpilot)
- 7" TFT-skærm til navigation og infotainment
- Apple CarPlay til forbindelse af iPhone
- Fuldt LED lys og blinklys med automatisk afbryder
- Smart key control (nøglefri betjening) af både tænding og baggage

Der kommer følgende 3 versioner til Danmark/Europa:

GL1800 Gold Wing

 

 

 

 

 

 

- Manuel 6-trins gearkasse
- Carplay

Farve: Matte Majestic Silver

Pris: 399.995,- (estimeret)

_______________________________________________________________________

GL1800 Gold Wing Tour

 

 

 

 

 

 

- Manuel 6-trins gearkasse
- Walking mode (hjælpe bakgear)
- Carplay
- Navigation
- Elektrisk justerbar vindskærm
- Elektronisk affjedring
- 50 liter topboks

Farver: Candy Ardent Red eller Pearl Glare White

Pris: 499.995,- (estimeret)

 _______________________________________________________________________

GL1800D Gold Wing Tour

 

 

 

 

 

 

- 7-trins DCT gearkasse (dobbeltkoblingstransmission)
- Idling Stop (automatisk parkeringsbremse)
- Walking mode (frem og tilbage)
- Airbag
- Carplay
- Navigation
- Elektrisk justerbar vindskærm
- Elektronisk affjedring
- 50 liter topboks

Farver: Candy Ardent Red/Darkness Black eller Darkness Black Metallic

Pris: 569.995,- (estimeret)