MC nyheder

Ny 125-kubik’er fra Yamaha

  • 2018_YAM_XMAX125_EU_RMB_ACT_005-53591.jpg
  • 2018_YAM_XMAX125_EU_RMB_ACT_007-53592.jpg
  • 2018_YAM_XMAX125_EU_RMB_DET_005-53607.jpg
  • 2018_YAM_XMAX125_EU_RMB_DET_004-53611.jpg
  • 2018_YAM_XMAX125_EU_RMB_DET_002-53606.jpg
  • 2018_YAM_XMAX125_EU_RMB_DET_026-53626.jpg
  • 2018_YAM_XMAX125_EU_RMB_STU_001_03-53628.jpg
  • 2018_YAM_XMAX125_EU_MDNM1_STU_001_03-53631.jpg
  • 2018_YAM_XMAX125_EU_MDPBM3_STU_001_03-53635.jpg
  • 2018_YAM_XMAX125_EU_MNM3_STU_001_03-53639.jpg

Den mindste model i Yamahas X-Max scooterserie har fået opdateret design og teknik til 2018.

X-Max-serien er en stor succes for Yamaha, og nu gør en opdateret 125 cm3-version de større X-Max 300 og 400 selskab.

X-Max 125 drives stadig af en 1-cylindret motor på 124 cm3, der dog er blevet opdateret til at overholde Euro4-normen. Den yder 14 hk, og så kan du være sikker på, at den er mere nøjsom med de gyldne dråber end en afholdsmand til en whiskeysmagning.

125 er den mindste af Yamahas store scootere, men med opdateringen er den blevet tættere knyttet til sine storesøskende. Det både gælder på designfronten, hvor aggressive linjer og LED-lygter bidrager med lidt tiltrængt attitude til scooteren, men det gælder også teknikken.

Således har X-Max både ABS og Traction Control (TCS) som standard og teleskopforgaffel, ja selv det mere luksuriøse udstyr som nøglefri tænding (Smart Key) og LCD display har fundet vej fra de større modeller til 125’eren.

Dansk pris og lanceringsdato er endnu ukendt.

Du kan se en præsentation af storebror X-Max 300, der ligner til forveksling, lige her: