Referat 2017

29. april 2017

HCA Boxen i forbindelse med golfklubben i Bogense

På trods af lidt skumle vejrudsigter var det faktisk fint solskinsvejr lørdag den 29. april og HCA Boxen i forbindelse med golfklubben i Bogense, tog sig strålende ud med både Dannebrog og MCTC flag. Vi har ofte talt om at det kunne være rart at holde generalforsamlingen et sted, der var lidt mere hyggeligt end Nordfyns Hallen i Bogense HCA Boxen levede helt op til dette, så tak til Gunnar for at finde dette sted.

Dette er som sædvanlig referentens personlige og helt subjektive opfattelse af tingene. Når det egentlige referat er godkendt af dirigenten, vil det være at finde på foreningens hjemmeside.

Det var foreningens ordinære generalforsamling nummer 51 og første generalforsamling efter at Gunnar Skrydstrup har forladt jobbet som Forretningsfører / Redaktør og Karsten Lindberg er tiltrådt som ny Forretningsfører og Lars Rulffs som ny Redaktør.

Så her i ”år 0 efter GS” var det ikke til at vide hvor mange, der ville dukke op, og vi var som sædvanlig i konkurrence med åbningen af Egeskov Slot. Men 101 stemmeberettigede fandt vej til HCA Boxen, hvor der fra starten var kaffe og muffins samt både frugt og gulerodsstave. Det sidste har vi ikke prøvet før, men det så nu ud til at de gled ned.

Foreningens – nu efterhånden faste - dirigent Jakob Fastrup kunne ikke komme og havde i stedet sendt sin sekundant Martin Juul, der også tidligere har hjulpet os, når der var brug for det. Efter at have konstateret at generalforsamlingen var indkaldt rettidig og derfor lovlig, kunne Martin fortælle at alle skulle op at stå for at tjekke hvad, der lå under stolehynden. Var man heldig at finde en MCTC nøglering, var man den heldige vinder at ét års kontingent. Det var dejligt at se de glade smil hos vinderne.

Formandens beretning var rundt om fejringen af sidste års 50 års jubilæum, den generelle økonomiske situation, som betyder et uændret kontingent på 190 kr. for almindelige medlemmer, MC Touring Camp, der i 2016 ramte sit største underskud i sin levetid, MC sikkerhed og politik, medlemsarrangementer, MCTC manøvrekurser, ny hjemmeside og så – helt naturligt – at epoken med Gunnar Skrydstrup ved roret – nu var slut. Der plejer ikke at være bifald før formandens beretning er helt slut, men i år blev en undtagelse, for Gunnar høstede fuldt fortjent et stort bifald for sin indsats for foreningen. Efter et par spørgsmål til beretningen kunne vi gå videre til regnskabet, der som sædvanlig blev gennemgået i hovedpunkter. Der var naturligt nok et par spørgsmål til et par store poster i noten for MC Touring Camp, og de – af generalforsamlingen valgte – kritiske revisorer havde også et par skarpe kommentarer til MC Touring Camps resultat. De kritiske revisorer havde især bemærkninger til madspild og dårlig planlægning, og naturligvis tog bestyrelsen straks dette til efterretning. Budgetskitsen fik også et par kommentarer med på vejen, og mon ikke at vi på næste generalforsamling kommer til at se en opstilling, hvor man kan sammenligne faktisk regnskab med budgettet.

Der var ikke indkommet nogen forslag til behandling på generalforsamlingen, så dette punkt på dagsordenen var hurtigt klaret, og vi kunne gå videre til valg af formand. Jørn Winding var villig til genvalg og blev valgt uden modkandidater med bifald.

Der var tre bestyrelsesmedlemmer på valg; Finn Otkjær, Kasper Kjærsgaard og Kim Jönsson. Suppleanterne Carsten Bjarnov og Jan Kaae stillede også op til valg til bestyrelsen, og da der ikke var flere kandidater blev afstemningen – som så ofte før – en afstemning om rækkefølge.

Valget til bestyrelsen resulterede i 48 stemme til Jan Kaae, 47 stemmer til Finn Otkjær og 39 stemmer til Carsten Bjarnov. Kim Jönsson blev med 37 stemmer 1. suppleant med Kasper Kjærsgaard blev med 35 stemmer 2. suppleant.

Karsten Jakobsen, der er den en af vores kritiske revisorer, var tilstede, og han kunne fortælle at både han og Lene T. Christensen, var villige til genvalg. Det udløste som sædvanlig bifald fra deltagerne.

Generalforsamlingen sluttede allerede ved 15-tiden, og der skal som sædvanlig lyde en stor tak til jer, der mødte op.

Vejret var stadig fint og hytten ved Skåstrup Strand tog sig fint ud. Der var 70 tilmeldt aftenens arrangement, så der var masser af motorcykler og telte, og der er bare en helt særlig stemning. Har man ikke prøvet det endnu, kan jeg bare komme med opfordringen til at prøve næste år.

Aftenens menu var – ganske som den plejer - flæskesteg med sovs, kartofler, rødkål, agurkesalat og franske kartofler. Desserten var også helt som den plejer, dvs. is med varm jordbærsovs. Snakken gik lystigt og gik man sulten fra bordet, havde man kun sig selv at takke for dét, for der var masser af mad, og køkkenholdet fik fuldt fortjent et stort bifald.

Det er blevet en tradition at der skal være en eller anden form for underholdning efter middagen. Nu er underholdning jo mange ting, og det kan være svært at gøre alle tilfredse, men undertegnede er stor fan af rejseforedrag, så aftenens indslag med Flemming E. Jørgensens tur fra Nordkap til Cape Town var lige i min smag. Flemming var en god fortæller og han havde gjort noget ud af sit billedmateriale. Hans tur var spændende, et er de forskellige lande i Europa, men jeg kender ikke så mange, der har kørt mc i Elfenbenskysten, Guinea, Nigeria eller Namibia. Flemming fortalt at han er i gang med at skrive en bog om turen, så den er jeg begyndt at glæde mig til at læse.

Herfra skal lyde en tak for hyggeligt samvær – jo flere vi er jo sjovere er det, både til selve generalforsamlingen og i hytten, så jeg håber at vi alle ses igen til næste år.

Martin Juul