Ninja 650 kom på markedet i 2017 som afløser til ER-6f, men efter samme opskrift: En letkørt mellemklassemotorcykel til en skarp pris. Efter et par år på markedet er Kawasaki nu klar til at give den godmodige Ninja et skud botox og en frisk teknologipakke.
Trellisstellet, affjedring, bremser og den 649 kubiks paralleltwin er uændrede, så Ninja 650 har stadig 68 hestekræfter til 193 kg køreklar vægt. Køreegenskaber må også forventes at have samme lettilgængelige natur som før, men baseret udelukkende på udseendet, virker den nye Ninja 650 som en markant hurtigere motorcykel.
Som den første motorcykel i dette segment får Ninja 650 TFT-farveskærm som standard.
En ny front med skarpskårne LED-forlygter giver Ninja 650 et meget aggressivt udtryk i samme stil som lillebror Ninja 400 og den hidsige Ninja ZX-6R 636. LED-baglygte er nu også standard, og så har modellen fået et nyt og bedre polstret bagsæde til gavn for passagerkomforten.
TFT-skærm i mellemklassen
Den største nyhed er dog, at Kawasaki har udstyret den nye Ninja 650 med en 4,3" TFT-farveskærm komplet med Bluetooth-opkobling af smartphone. Skærmen indeholder de sædvanlige informationer om gear, benzinniveau osv., og justerer selv lysstyrken efter omgivelserne. Kobles den til telefonen via Kawasakis Rideology App, kan den derudover bruges til navigation og notifikationer om serviceeftersyn.
Ninja 650 kan fås i sort, sort/hvid og denne grønne KRT-lakering.
Det er umiddelbart den første model i denne klasse, der tilbyder TFT-skærm med smartphoneopkobling, så det bliver spændende at se, hvordan måske især de yngre kørere tager imod det. Hvis Kawasaki kan holde prisen nede, ligner den nye Ninja 650 i hvert fald en stærk pakke.
Dansk pris er endnu ukendt, men den lander hos forhandlerne til januar, så vi ved nok mere efter EICMA-udstillingen næste måned. Se mere til Kawasaki Ninja 650 i videoen herunder: