Vi var til stede i Italien, da Bimotas genopstandelse med Kawasaki-kræfter blev annonceret og klædet blev trukket af den første model i det nye samarbejde. Siden da har vi flere gange skrevet om den vilde Tesi H2, og nu har Bimota lanceret en ny version af hyperbiken.
10 eksemplarer
Tesi H2 Carbon deler teknik med den normale Tesi H2, men erstatter dennes tricolore-lakering med blottet kulfiber og afdæmpede grafiske detaljer. Det største brud med de mørke kulfiberflader er benzintanken, der er holdt i børstet stål.
Teknisk er Carbon-udgaven identisk med den "normale" Tesi H2.
Bimota har i første omgang kun planlagt at producere 10 eksemplarer af den eksklusive Carbon-model, der ligesom de 250 andre Tesi H2-eksemplarer er nummereret. Italienerne har dog lagt op til, at der kan laves flere, hvis de første bliver hurtigt udsolgt.
231 hestekræfter
Under kulfiberen sidder samme aluminiumsstel med navstyret forhjul og kompressorladet rækkefirer med 231 hestekræfter og 142 Nm. Motoren deler den som bekendt med Kawasaki Ninja H2, og det samme gælder eksempelvis instrumenteringen, der er en kombination af TFT-skærm og analog omdrejningstæller.
Børstet stål møder bar kulfiber på Tesi H2 Carbon.
Bimota Tesi H2 Carbon koster omkring 520.000 danske kroner, altså en merpris på knap 50.000 i forhold til den almindelige Tesi H2. Men når man er oppe i de beløb, er 50.000 kroner fra eller til jo håndører – særligt når man tænker på, at alle priser er eksklusiv dansk registreringsafgift.