Ekstra effekt til traditionelle Triumph'er

  • Street_Twin_2019_hero2.jpg
  • Street_Twin_2019_hero1.jpg
  • Street_Twin_2019_static1.jpg
  • Street_Twin__DETAIL19.jpg
  • Street_Twin__DETAIL22.jpg
  • Street_Twin__DETAIL3.jpg
  • Street_Twin-_Front_3-4_6.1_Korosi_Red.jpg
  • Street_Twin-_Front_6.1_Korosi_Red.jpg
  • Street_Scrambler_2019_static1.jpg
  • Street_Scrambler_2019_hero1.jpg
  • Street_Scrambler_2019_DETAIL9.jpg
  • Street_Scrambler_2019_DETAIL22-A.jpg
  • 5bb0cb60f3816.jpg
  • Street_Scrambler_2019_DETAIL16.jpg
  • Street_Scrambler_2019_DETAIL12.jpg
  • Street_Scrambler-Green_LHS.jpg
  • Street_Scrambler_-White_Front.jpg

Bonneville-familien får en generel opdatering med stor effektforøgelse til 2019, den storsælgende Street Twin og retro-offroaderen Street Scrambler åbner ballet. 

Siden genoplivelsen af Triumphs Bonneville-modeller, der startede med lanceringen af Street Twin i 2016, har familien udviklet sig til også at tælle den (lidt) terrænorienterede Street Scrambler, café raceren Street Cup og den klassiske Bonneville T100. Alle modellerne skal nok komme til at få glæde af de nye opdateringer, men først i rækken til at blive præsenteret i 2019-version er grundmodellen Street Twin og grusvejsæderen Street Scrambler.

Street Twin er den klart største sællert på verdensplan, og herhjemme er den 20.000-30.000 kroner billigere end resten af familien. Den er simpel, charmerende og letkørt, men paralleltwin'ens 55 hk har altid været i den beskedne ende, især for en motor på 900 kubik. Det gør Triumph noget ved til 2019, hvor effekten stiger med næsten 20 procent til 65 hk – stadig et overkommeligt antal, men uden tvivl en mærkbar forbedring.

På designfronten har Street Twin fået nye fælge, sidepanel, emblem og andre smådetaljer.

Effektforøgelsen er bl.a. opnået med en ny, lettere krumtap og balanceaksler, og så har motoren fået knastcover i magnesium og en optimeret kobling. De lettere motorkomponenter betyder også, at række-2'eren er i stand til at rotere ekstra 500 o/min, mens momentet er uændret på 80 Nm.

Andre nyheder tæller 4-stemplet Brembo-caliper på forbremsen, nye "Road" og "Rain" køreprogrammer samt en opdateret forgaffel, der skulle give bedre komfort. Alle disse opdateringer gælder også for Street Scrambler'eren, der derudover har større afstand mellem de opdaterede gaffelben, for at give den et mere robust udseende.

Den opdaterede Street Scrambler ligner i store træk sig selv, men sædet og andre smådetaljer er nye.

De opdaterede Triumph'er har desuden fået en ny LED-baglygte og et friskt instrument-design til det enlige speedometer. Som det er blevet vane i Bonneville-familien, findes der derudover et hav af ekstraudstyr og muligheder for at gøre sin motorcykel personlig, og den største nyhed i dette katalog er tilføjelsen af en "Urban Tracker"-pakke til Street Scrambler mede flere terrændetaljer og en 25-liters sidetaske.

De nye, stærkere Triumph-modeller forventes lanceret i starten af det nye år, men de danske priser er endnu ukendte.