Ét af de nyere mc-mærker fra den østrigske mc-koncern KSR Group, er "Brixton", der har specialiseret sig i retromodeller med relativt lille slagvolumen, som traditionelt ikke sælger så godt herhjemme. Nu har Brixton dog lanceret to nye topmodeller på 500 kubik lige til A2-kørekortet, og det gør mærket anderledes interessant med danske øjne.
Crossfire 500 og Crossfire 500 X deler samme 486-kubiks paralleltwin med 35 kW, samme KYB-affjedring, J.Juan-bremser med Bosch-teknologi og Pirelli-dæk. Designet er dermed den primære forskel, for mens Crossfire 500 er en moderne fortolkning af en klassisk nøgencykel, er X-modellen mere scrambler-grov i udtrykket.
Den markante X-tank går igen på begge modeller, og er arvet fra konceptmodellen vi så på EICMA.
De er altså lidt Svartpilen/Vitpilen brødre, hvis man kender til Husqvarna, og faktisk er designet da også mere end en smule henad de flotte svensk-østrigere, der faktisk bygges meget nær Brixton. Andre lande i Europa er Brixton mere udbredt end herhjemme, hvor de p.t. ikke importeres, men mærket der først blev grundlagt i 2015, har rykket meget på få år.
De to nye Crossfire-modeller er de første rigtigt interessante for os, men Brixton arbejder allerede på nye og større modeller, så måske vi også snart får dem at se i Danmark. Vi følger i hvert fald mærkets udvikling nøje!