Indian FTR-serien (tidligere FTR 1200) holder fast i fire modeller med FTR, FTR S, FTR R Carbon og FTR Rally.
Alle fire modeller (kaldes 2020-modeller) er optimeret, og ændringerne peger i retningen af mere sportslige køreegenskaber, da den største ændring i hele sortimentet er skiftet til 17 tommer hjul på FTR, FTR S og FTR R. Fælge i 17” størrelser udvider også dækmulighederne betydeligt. Den tidligere FTR 1200 med 19” forhjul og 18” baghjul reducerede dækvalg til standarddækkene fra Dunlop eller dæk til adventuremotorcykler.
Undtagen Rally-versionen kommer FTR nu med Metzeler Sportec Street gummi, stelgeometrien er samtidig tilpasset og optimeret for hurtigere styring. Sædehøjden er sænket 36 mm, hvilket gør den lettere at hoppe på for lave kørere. Styret er 40 mm smallere og 30 mm lavere, så kørestillingen også er blevet mere sportslig. Motorens elektronik er finjustering til et jævnere gasrespons, den bageste cylinder deaktiveres i tomgang, når motoren er varm, og koldstart er optimeret.
Resten af 2021-opdateringerne er modelspecifikke. Standardmodellen FTR får nu fuldt justerbar affjedring, og den 123 hestekræfters V2-motor i FTR fås også i en version med reduceret effekt til A2-kørekort.
På FTR S er titanium-udstødningssystem fra Akrapovič nu standard (tidligere kun på Race Replica), ligesom nye farver, 4,3” TFT-skærm med mobilopkobling via Bluetooth eller USB.
Toppen af poppen FTR R Carbon leveres med fuldt justerbare Öhlins forgaffel og monodæmper (begge med 120 mm vandring), carbonpaneler, sort Akrapovič og dekoreret sædeovertræk.
FTR Rally holdes i Indian-modellens oprindelige scrambler-stil med Pirelli Scorpion Rally STR-dæk på 19”/18” trådeger-fælge og et 50 mm højere styr. FTR Rally har fået motoropdateringer i stil med de øvrige FTR-modeller, og Rally er ligesom standard også tilgængelig i A2-version.
Indians nye FTR-serie ventes klar til april, men priserne er endnu ukendte.