Det er næsten et år siden, at vi første gang skrev om amerikaneren Erik Buells seneste forsøg på at slå igennem i motorcykelbranchen. Nu er det koncept, der bar navnet VanguardSpark, dog rykket videre fra det indledende prototypestadie, og det nye motorcykelmærke er blevet døbt Fuell.
Deres første motorcykel hedder Flow, og den er tænkt som en praktisk pendlermodel til byen. Den vil kunne leveres til enten A1- eller A2-kørekort, hvilket vil sige i en 11 kW/15 hk-version og en 35 kW/47 hk-version. Fælles for dem skulle være en rækkevidde ved bykørsel på omkring 200 kilometer, og plads til 50-60 liters opbevaring i "tanken" – mere end de fleste maxi-scootere.
E-cyklen Fluid har større rækkevidde og højere maxhastighed end de fleste konventionelle elcykler.
Fuell har også præsenteret den elektriske cykel Fluid, der vel nærmest placerer sig et sted mellem normale elcykler og knallerter. Den har også omkring 200 kilometers rækkevidde og kan fås med en topfart på enten 32 eller 45 kilometer i timen. Brugen at et kulfiberbaseret bæltesystem i stedet for kæde skulle derudover gøre drivlinjen stort set vedligeholdelsesfri.
Det vides endnu ikke, om Fuell har tænkt sig at sælge Flow og Fluid i Europa, og om det bliver muligt at lade Flow op i konventionel stikkontakt, men modellerne forventes på markedet i 2021 for Flows vedkommende og allerede senere i år for e-cyklen Fluid.
Priserne i hjemmemarkedet USA forventes at lande omkring 73.000 kr. for Flow og 22.000 kr. for Fluid, men Fuell snakker om at satse på forskellige leasingvarianter som alternativt ejerskab.