Her er Ducatis Streetfighter

  • Ducati Streetfighter V4 S MCTC (1).jpg
  • Ducati Streetfighter V4 S MCTC (13).jpg
  • Ducati Streetfighter V4 S MCTC (12).jpg
  • Ducati Streetfighter V4 S MCTC (11).jpg
  • Ducati Streetfighter V4 S MCTC (8).jpg
  • Ducati Streetfighter V4 S MCTC (9).jpg
  • Ducati Streetfighter V4 S MCTC (6).jpg
  • Ducati Streetfighter V4 S MCTC (7).jpg
  • Ducati Streetfighter V4 S MCTC (4).jpg
  • Ducati Streetfighter V4 S MCTC (3).jpg
  • Ducati Streetfighter V4 S MCTC (5).jpg
  • MY20_DUCATI_STREETFIGHER V4 S_05_UC101689_Mid.jpg

Ducati har endelig præsenteret den længeventede streetfighter-version af deres Panigale V4. Her er, hvad den nye Ducati Streetfighter V4 har at byde på.

Opbygningen til gårsdagens lancering har været lang, efter Ducati allerede i juni måned offentliggjorde, at en ny streetfighter var på trapperne og klar til at deltage i dette års Pikes Peak i prototypeformat. Nu er den færdige udgave så præsenteret, og den Panigale V4-baserede model kommer i både en standard- og en S-version.

Op til 220 hestekræfter
Fælles for dem er, at de drives af den 1.103 kubik Desmosedici Stradale V4'er fra Panigale V4-modellerne, der i streetfighteren yder 208 hk og 123 Nm – en pæn slat når man sidder opret og holder fast i et bredt styr. Det kan dog blive vildere endnu, for monterer man Performance-udstødningen fra Akrapovic, hæves effekten ikke bare til 220 hk, den køreklare vægt sænkes også fra 201/199 kg til 195/193 kg for standard/S.

 Streetfighter V4 kommer i en standard og en S-version med elektronisk Öhlins-affjedring.

Det er selvsagt en hulens masse kræfter at sætte i asfalten, især når man ikke ligger over tanken og trykker ned som på V4'erens racerophav, og derfor har Ducati gjort en del tiltag for at holde hjulene på jorden. For det første har Streetfighter V4 den fulde Panigale-teknikpakke, der med udgangspunkt i en 6-akses IMU styrer både kurve-ABS, traction-control, launch-control, 2-vejs quickshift, antistejle-funktion og en hel del andet.

Aerodynamiske spoilere
Derudover har Streetfighter V4 dog også "Ducati Corse biplane wings", der er fire spoilere monteret på siden af motorcyklen, som er udviklet til at forbedre motorcyklens aerodynamik og give øget greb. Ved 270 km/t genererer spoilerne 28 kg downforce, hvoraf 8 kg trykker ned på baghjulet, mens hele 20 kg forsøger at holde forhjulet på asfalten. Kombinerer du det med Brembo Stylema-calipre, og så får du en motorcykel, der formentlig er lige så effektiv på banen som på vejen på trods af en mere komfortorienteret sidestilling.

 Aerodynamiske spoilere genererer 28 kg downforce ved 270 km/t og hjælper med at holde forhjulet nede.

Med ekstra polstret sæde, plads til passager, 5" TFT-skærm og nye LED-lygter, der ifølge Ducati skal få fronten til at minde om Jokeren fra Batman, bør Streetfighter V4 også være til at leve med i hverdagen. Og både standardmodellens fuldjusterbare Showa/Sachs-affjedring og særligt S-modellens elektroniske Öhlinsaffjedring skal nok kunne håndtere fartbump såvel som baneræs.

Dansk pris og lancering er endnu ikke 100 procent fastlagt, men Ducati Danmark forventer, at Streetfighter V4 kommer til at koste omkring 317.000 kroner, mens S-modellen nok ender på 372.000 kroner.

Se hele Ducatis 2020-modelprogram i lanceringsvideoen herunder:

Glemt kodeord?

Indtast dit medlemsnummer og tryk reset. Hvis du ikke har en e-mail adresse tilknyttet dit abonnement skal du ringe til MCTC på 86 11 62 00

Ændre dit kodeord

Hov, der skete en fejl!
Det kan skyldes, at du har indtastet dit nuværende kodeord forkert.
Prøv eventuelt igen eller kontakt MCTC.