Mange flere heste til H2!

  • hi_19ZX1002J_201GY1ALFB2CG_A.jpg
  • hi_19ZX1002J_205GY2DRS1CG_A.jpg
  • hi_19ZX1002J_205GY2DLS1CG_A.jpg
  • hi_19ZX1002J_205GY2FMEE1CG_A.jpg

Kawasaki har netop afsløret, at deres kompressorladede Ninja H2 får en massiv effektforøgelse til 2019. Ikke at den ligefrem manglede kræfter...

Den 200-hestes Ninja H2 har i Kawasakis egne ord skabt en helt ny kategori over supersportssegmentet – "Hypersport". Sådan en udtalelse forpligter naturligvis, og til 2019 får Ninja H2 en seriøs opdatering af både teknik og udstyr.

H2'eren har kombineret den hårdkogte kompressor fra forgængeren med luftfilter, indsugningskammer, tændrør og ECU fra sportstoureren H2 SX, og det har gjort det muligt at hæve effekten fra 200 hk til 231 hk uden at hæve brændstofforbruget eller overskride Euro4-krav.

Hjertet i H2 er stadig den 998-kubiks kompressorladede række-4'er. Et ny "Supercharged"-emblem afslører, at dette er versionen med 231 hk.

Udover nærmest at få hvad der svarer til en Versys-X 300 oveni effekten, har H2 også fået monteret de nye Brembo Stylema bremsecalipre. De blev præsenteret på EICMA sidst år, og kendes fra Ducati Panigale V4, og sammen med nye Bridgestone RS11-dæk, skal de sikre, at de ekstra hestekræfter kan sættes i asfalten og kontrolleres.

Der er dog ikke mange synlige forskelle fra den gamle Ninja H2, de mest åbenlyse er et nyt "Supercharged"-emblem på motoren, samt TFT-farveskærmen vi kender fra H2 SX. Sidstnævnte er derudover opdateret med smartphone-opkobling, og kan dermed parres med førerens telefon og vise alt fra mængden af benzin i tanken til data fra seneste køretur.

Men med 231 hestekræfter på baghjulet er det nok bedst at lade farveskærm være farveskærm og holde øjnene på vejen...