Mod nye tider?

KTM er allerede klar med en, og måske har Triumph nu også en 125’er i støbeskeen. Er det de første skridt til at løse branchens ”ungdomsproblem”?  Gennemsnitsalderen er for motorcyklister stiger og stiger. Ikke blot i Danmark, men også i hele Europa. Hvis man vil have unge mennesker til at køre mc igen, må man tænke mere fremadrettet.  Derfor har KTM vendt bøtten på hovedet og i år præsenteret en 125 kubik landevejs-mc. 125 Duke er udviklet og designet i Østrig, men fremstillet i Indien, og maskinen er specielt rettet mod unge mennesker. Med andre ord, KTMs våben mod mc-branchens ”ungdomsproblem”. KTM 125 Duke. Der er rygter om, at Triumph har planer om at gå samme vej. Under tests af den britiske mc-producents større, fremtidige maskiner, er der blevet spottet en 125 prototype. Fotos er der ingen af, men efter sigende skulle den lille mc være set i både England og Spanien.  Triumph Cub fra en svunden tid. I stil med KTM har Triumph også udvidet produktionen i Østen med en fabrik i Thailand, som producerer flere af de eksisterende modeller og dele.  Kapaciteten til at fremstille en lav-budgets mc med lille motorvolumen ser altså ud til at være der, og Triumph skulle endda have sørget for, at rettighederne til navnet ”Cub” ikke er udløbet.  Noget kunne altså tyde på, at det britiske foretagende også vil bekæmpe den stigende gennemsnitsalder blandt europæiske motorcyklister.
Triumph dementerer dog alle rygter om en ny 125 kubiks mc.

Glemt kodeord?

Indtast dit medlemsnummer og tryk reset. Hvis du ikke har en e-mail adresse tilknyttet dit abonnement skal du ringe til MCTC på 86 11 62 00

Ændre dit kodeord

Hov, der skete en fejl!
Det kan skyldes, at du har indtastet dit nuværende kodeord forkert.
Prøv eventuelt igen eller kontakt MCTC.