MC nyheder

Ny amerikaner-BMW

  • BMW R 18 B Transcontinental MCTC (1).jpg
  • BMW R 18 B Transcontinental MCTC (2).jpg
  • BMW R 18 B Transcontinental MCTC (11).jpg
  • BMW R 18 B Transcontinental MCTC (12).jpg
  • BMW R 18 B Transcontinental MCTC (6).jpg
  • BMW R 18 B Transcontinental MCTC (4).jpg
  • BMW R 18 B Transcontinental MCTC (10).jpg
  • BMW R 18 B Transcontinental MCTC (3).jpg
  • BMW R 18 B Transcontinental MCTC (5).jpg
  • BMW R 18 B Transcontinental MCTC (7).jpg

BMW har udvidet deres R 18-familie med to nye modeller, der sigter benhårdt mod det amerikanske marked. Læs alt om de nye BMW R 18 Transcontinental og BMW R 18 B her:

BMW's store cruiser-model R 18, som blev lanceret sidste år, har vist sig at være en maskine med vokseværk. Først introducerede tyskerne Classic-versionen med sidetasker og vindskærm, og nu har endnu to modeller bygget på R 18-platformen så set dagens lys: R 18 B og R 18 Transcontinental.

Touring a la USA
Hvis man tænkte, at de normale R 18-modeller i forvejen virkerede rimelige amerikaniseret, så er det intet i forhold til de to nye modeller, der går direkte efter struben på Harley-Davidson og co. B-modelen dyrker bagger-stilen uden topboks og med mellemstor vindskærm på den styrmonterede kåbe, mens Transcontinental går all in på amerikaner-touring med stort passagerryglæn med 48 liters opbevaring, ekstra forlygter og rigeligt krom.

De nye R 18-modeller har fire analoge instrumenter og en TFT-farveskærm på hele 10,25". 

Begge modeller gør brug af den lækre 10,25" TFT-skærm fra R 1250 RT kombineret med fire analogskiver, og har både fartpilot, varmehåndtag, traction-control og integralbremser med ABS. På ekstraudstyrslisten finder man både bakgear, bakkestartsassistent, sædevarme og mest interessant: ACC, den adaptive fartpilot, som selv holder afstanden til forankørende og tilpasser sig sving.

Velkendt fundament
Motoren er den samme tocylindrede boksermotor, som de andre R 18-modeller bruger, og det vil sige 91 hk og 158 Nm fra 1.802 kubik. Stellet ligner også sig selv, og de nye modeller gør ligeledes brug af cantilever bagfjeder, der automatisk tilpasser sig belastning, foruden indpakkede forgaffelben.

R 18-familien tæller nu standardmodellen, Classic-versionen, baggeren R 18 B og den store Transcontinental. 

R 18 B og R 18 Transcontinental sælges i første omgang i "First Edition" udgaver med eksklusiv lak og kromdetaljer, men vil derefter kunne fås i sort, grønlig sandfarve kaldet "Manhatten matt" og en rimelig speciel Option 719 lak med changerende blålige og lilla nuancer.

BMW R 18 Transcontinental starter ved 405.000 kroner, mens R 18 B starter ved 385.000 kroner, hvilket faktisk gør dem billigere end R 18 Classic hvis man da kan snakke om "billigt" i denne prisklasse.

Har du glemt din adgangskode?

Indtast dit 7-cifrede medlemsnummer nedenfor og tryk ”Nulstil adgangskode”, så modtager du snarest en e-mail med en midlertidig adgangskode.

Hvis der ikke er tilknyttet en e-mailadresse til dit medlemskab – eller hvis du har glemt dit medlemsnummer – bedes du kontakte os på info@mctc.dk eller telefon 86 11 62 00, hvor vi sidder klar til at hjælpe dig.

Ændre din adgangskode

Hov, der skete en fejl!
Det kan skyldes, at du har indtastet din nuværende adgangskode forkert.
Prøv eventuelt igen eller kontakt MCTC.