MC nyheder

Ny CBR 600 lanceret - men ikke i EU

  • Honda CBR 600 RR MCTC (1).jpg
  • Honda CBR 600 RR MCTC (7).jpg
  • Honda CBR 600 RR MCTC (4).jpg
  • Honda CBR 600 RR MCTC (5).jpg
  • Honda CBR 600 RR MCTC (3).jpg
  • Honda CBR 600 RR MCTC (2).jpg
  • Honda CBR 600 RR MCTC (6).jpg

Honda har nu offentliggjort de endelige specifikationer på den nye CBR 600 RR, der kommer til at gå i handlen den 25. september i år. Men med den nyhed har de desværre også udmeldt, at supersportsmaskinen ikke kommer til Europa for nu.

For et par uger siden skrev vi om genopstandelsen af Hondas supersportscykel, da en teaservideo fra det japanske mærke afslørede, at deres CBR 1000 RR-R Fireblade senere i år igen ville få en 600-kubik lillebror. Nu har Honda så offentliggjort data på den lille racer, men det er også blevet klart, at den i første omgang kun lanceres i Japan.

Kommer nok aldrig til Europa
I pressemeddelelsen for lanceringen af den nye CBR 600 RR, beskriver Honda kun, at den kommer til salg i Japan, og over for flere internationale medier har Honda bekræftet, at der ikke er nogen planer om at sælge baby-Firebladen i vores del af verden – desværre. Forgængeren havde dalende salgstal indtil den udgik i 2017, og japanerne må vurdere, at der ikke er marked for en motorcykel af den type herhjemme.

Det nye kåbedesign skulle gøre CBR 600 RR til den mest aerodynamiske supersportcykel på markedet.

Dermed kommer Kawasaki Ninja ZX-6R 636 og Yamaha YZF-R6 til fortsat at have det segment for sig selv, hvilket er en skam, da CBR 600 RR'erens 121 hk ved hele 14.000 o/min og køreklar vægt på 194 kg lyder som en spændende udfordrer. Derudover er modellen opdateret med helt ny elektronikpakke, der inkluderer IMU-styret ABS og traction-control, TFT-farveskærm, quickshift og slipperkobling.

Nyt fjæs, velkendt teknik
Chassis, affjedring og bremser lader dog til at være stort de samme, som den gamle model gjorde brug af, men udseendet er bestemt moderniseret med LED-lys, aerodynamiske spoilere for øget downforce og en helt ny kåbe, der ifølge Honda har lavere vindmodstand en nogle af konkurrenterne.

Vi håber i hvert fald, at Honda genovervejer introduktionen i Europa, for vi skal da være de første til at melde os til en banetest af de tre japanske supersportcykler!

Har du glemt din adgangskode?

Indtast dit 7-cifrede medlemsnummer nedenfor og tryk ”Nulstil adgangskode”, så modtager du snarest en e-mail med en midlertidig adgangskode.

Hvis der ikke er tilknyttet en e-mailadresse til dit medlemskab – eller hvis du har glemt dit medlemsnummer – bedes du kontakte os på info@mctc.dk eller telefon 86 11 62 00, hvor vi sidder klar til at hjælpe dig.

Ændre din adgangskode

Hov, der skete en fejl!
Det kan skyldes, at du har indtastet din nuværende adgangskode forkert.
Prøv eventuelt igen eller kontakt MCTC.