Ny indianer på hajjagt

  • Indian Challenger MCTC (1).jpg
  • Indian Challenger MCTC (7).jpg
  • Indian Challenger MCTC (6).jpg
  • Indian Challenger MCTC (10).jpg
  • Indian Challenger MCTC (13).jpg
  • Indian Challenger MCTC (9).jpg
  • Indian Challenger MCTC (11).jpg
  • Indian Challenger MCTC (12).jpg
  • Indian Challenger MCTC (3).jpg
  • Indian Challenger MCTC (15).jpg
  • Indian Challenger MCTC (4).jpg
  • Indian Challenger MCTC (5).jpg
  • Indian Challenger MCTC (14).jpg
  • Indian Challenger MCTC (16).jpg

Den nye Indian Challenger har sigtekornet sat på Harley-Davidsons Road Glide med den karakteristiske hajnæse-kåbe. Og baggeren fra Indian kører det store skyts frem med helt ny motor og udvidet elektronikpakke.

Amerikanske Indian har præsenteret en helt ny bagger-model til 2020, der går under navnet Challenger. For en motorcykelfabrikant, der er kendt for at producere klassiske motorcykler (som i: Krom, frynser og voluminøse forskæme), ser Challenger-modellen decideret moderne ud med sin store stelmonterede kåbe og LED-lys.

Moderne mekanik
Og det er ikke kun designet der er fornyet, for under tanken ligger en splinterny "PowerPlus" V2-motor, der med 1.769 kubik og vandkøling leverer 122 hk og 178 Nm – og dét er tal, der godt kunne få konkurrenter fra Milwaukee til at ryste i bukserne. Det er nemlig ikke bare Indians stærkeste motor, der er også mere power end nogen Harley-Davidson i det nuværende modelprogram leverer.

Indian Challenger kommer i en mørk Dark Horse-udgave (tv) og en krombelagt Limited-udgave (th).

Det er ikke kun, når det går lige ud, at Indian har skruet op for ambitionerne, for Challenger har hydraulisk justerbar FOX-affjedring bagtil, USD-forgaffel og endda radialt monterede Brembo-calipre på dobbelte skiver fortil. Det tegner til hæderlige præstationer i sving, men det er stadig komfortabel touring, der er Challengers formål med stort lydanlæg, elektronisk fartpilot, justerbar vindskærm og 68 liter baggageplads som standard.

Intelligent elektronik
Indian Challenger er også mere digitalt udstyret, end det sædvanligvis er tilfældet i klassen, for udover de synlige elementer som den 7" TFT-skærm med bl.a. Bluetooth-opkobling af telefon og navigation, gemmer baggeren på en del elektronik under overfladen. Således bruger den en Bosch IMU til at styre både kurve-ABS og traction-control, og det er muligt at vælge mellem tre forskellige køreprogrammer med forskellig motor-mapping.

Med Challenger præsenterer Indian en helt ny "PowerPlus" vandkølet V2-motor på 1.769 kubik.

Indian Challenger Dark Horse fås i sort, hvid og sandfarvet, mens Indian Challenger Limited kan leveres i sort, blå eller rød. Hvornår de nye Indian-modeller kan leveres herhjemme vides endnu ikke med sikkerhed, men den danske Indian-forhandler forventer at have dem i begyndelsen af det nye år. Prisen i Danmark ligger heller ikke fast endnu, men et forsigtigt bud herfra kunne være en startpris lige under 500.000 kroner.

Glemt kodeord?

Indtast dit medlemsnummer og tryk reset. Hvis du ikke har en e-mail adresse tilknyttet dit abonnement skal du ringe til MCTC på 86 11 62 00

Ændre dit kodeord

Hov, der skete en fejl!
Det kan skyldes, at du har indtastet dit nuværende kodeord forkert.
Prøv eventuelt igen eller kontakt MCTC.