Da Harley-Davidsons Dyna-serie blev optaget i den store nye Softail-familie sidste år, blev også FXLR Low Rider monteret med skjult monobagdæmper og 107-versionen af H-D's Milwaukee-Eight-motor. Stilen oser dog stadig af den originale Low Rider fra 1977 med lavt sæde, ni-egede alufælge og instrumenter på tanken.
Nu har Harley-Davidson dog præsenteret en ny version med navnet Low Rider S, der tager mere indflydelse fra 1980'ernes kystområder i det sydlige Californien med hævet motocross-styr, solosæde med lændestøtte og en lille lygteskal til at tage det værste fartvind.
Mens den normale Low Rider bruger 107-motoren, har Low Rider S den store 114-version af Milwaukee-Eight.
Low Rider S kendes nok hurtigst på sine mørklagte detaljer, for i forhold til den normale Low Rider er både motor, udstødning, instrumenter og stort set alt, der ellers har været blank krom, lakeret sort. LED-baglygten har desuden mørktonet glas, og fælgene er udført i mat bronze, mens lakering af tank, skærme osv. kan levers enten i sølv eller sort.
Den største forskel på Low Rider og Low Rider S er dog, at den nye S-model bruger den store 114-version af Milwaukee-Eight-motoren, der yder 94 hk og 155 Nm fra 1.868 kubik i stedet for 87 hk og 145 Nm fra 1.745 kubik. Derudover har Low Rider S 43mm USD-forgaffel med to grader stejlere kronrørsvinkel og dobbelte 300mm bremseskiver fortil.
På performancefronten er Low Rider S altså et skridt op fra den normale Low Rider. Hvornår den lander i de danske butikker er endnu uvist, men prisen forventes at starte ved 333.900 kroner.