Sidste år lancerede Zero nye batterier til hele modelporteføljen på henholdsvis 3,6 kWh, 7,2 kWh og det største 14,4 kWh Z-force-batteri med op til 359 kilometers teoretisk rækkevidde. I år er opdateringerne anderledes sparsomme, men der er alligevel lidt nyheder at finde, både hvis man er på udkig efter en ny Zero eller måske allerede ejer model.
Som noget nyt har Zero nemlig lanceret en bagudkompatibel opdatering, som ejere af Zero-motorcykler helt tilbage fra 2015 kan få glæde af. Det drejer sig om den såkaldte "Charge Tank", der i år har været ekstraudstyr til nye Zero motorcykler, men som nu er kommet i en version, der kan installeres på ældre S- og DS-modeller.
"Charge Tank" monteres i opbevaringsrummet i tanken og gør det muligt at lade med type-2 ladestik.
Med den nye "opladningstank" monteret er det muligt at lade motorcyklen op med højhastigheds type-2 ladere. Disse ladestandere kan installeres privat, men findes desuden ved adskillige danske tankstationer med elopladning, og de gør det ifølge Zero muligt at lade batteriet op fra 0 til 95 procent på én time. Det er seks gange mere effektivt end at bruge en konventionel stikkontakt og giver angiveligt 50 kilometers rækkevidde "på den tid det tager at drikke en kop kaffe."
Som det sig hør og bør har hele modelporteføljen selvfølgelig fået et skud frisk lak til 2019.
De andre nyheder i næste års Zero-lineup består af nye farver til alle modeller, en effektopdatering af S- og DS-modeller med det lille ZF7.2-batteri (nu 44 hk), samt tilføjelsen af en "Long Term Storage Mode" for Z-Force batterierne. Sidstnævnte betyder, at motorcyklen registrerer, når den har stået ubrugt i lang tid, og skifter til en form for spareindstilling, der forsøger at optimere batteriets tilstand og dermed bibeholde spændingen.
Sidst men ikke mindst har den terrænorienterede topmodel Zero DSR fået en visuel overhaling med 12V-stik, større vindskærm, håndbeskyttere og andre offroad-detaljer. Du kan se den og de andre opdaterede el-motorcykler i Zeros lanceringsvideo nedenfor.