MC nyheder

Ny sportsversion af Yamahas scooter-flagskib

  • 2018_YAM_XP500SXSE_EU_MS1_ACT_003-58791.jpg
  • 2018_YAM_XP500SXSE_EU_MS1_ACT_001-58789.jpg
  • 2018_YAM_XP500SXSE_EU_MS1_ACT_002-58790.jpg
  • 2018_YAM_XP500SXSE_EU_MS1_ACT_005-58793.jpg
  • 2018_YAM_XP500SXSE_EU_MS1_ACT_007-58795.jpg
  • 2018_YAM_XP500SXSE_EU_MS1_ACT_008-58796.jpg
  • 2018_YAM_XP500SXSE_EU_MS1_ACT_006-58794.jpg
  • 2018_YAM_XP500SXSE_EU_MS1_STU_002_03-58567.jpg
  • 2018_YAM_XP500SXSE_EU_MS1_STU_005_03-58569.jpg
  • 2018_YAM_XP500SXSE_EU_MS1_STU_001_03-58568.jpg

Topmodellen i Yamahas maxiscooter-portefølje får Akrapovic-udstødning og sportsdetaljer.

Yamaha TMAX er i forvejen én af de mest potente maxiscootere på markedet med en 530-kubiks parallel-twin og 46 hk, men til 2018 kommer japanerne med en ny version, der fremhæver TMAX'ens sportslige ambitioner.

Modellen bærer det fulde navne TMAX SX Sport Edition, og som de andre TMAX'er har den aluminiumsstel, upside-down-forgaffel og traction control. Som noget nyt får den seneste TMAX dog en mørktonet, lav vindskærm, sportslig lakering af både kåbe og hjul samt en mindre nummerpladeholder i mc-stil. Derudover er den monteret med en Akrapovic-udstødning med kulfiberskjold, som udover et sportsligt look bidrager med et råt lydspor.

Selv i sportsudgaven er TMAX stadig i bund og grund en praktisk maxiscooter med TFT-display, nøglefri tænding, låsbart centralstøtteben, stort opbevaringsrum og My TMAX Connect-systemet, der giver flere trådløse muligheder. I forhold til den topudstyrede TMAX DX må SX Sport Edition dog undvære fartpilot, elektrisk justerbar skærm, justerbag bagdæmper samt varme i håndtag og sæde.

Prisen for TMAX SX Sport Edition er endnu ikke helt fast, men den danske Yamaha-importør forventer, at det bliver omtrent den samme som prisen for TMAX DX, der koster 159.990 kroner. Den sportslige maxiscooter burde komme til Danmark senere på måneden.