MC nyheder

Ny Streetfighter fra Ducati

  • Ducati Streetfighter V2 MCTC (1).jpg
  • Ducati Streetfighter V2 MCTC (2).jpg
  • Ducati Streetfighter V2 MCTC (10).jpg
  • Ducati Streetfighter V2 MCTC (9).jpg
  • Ducati Streetfighter V2 MCTC (4).jpg
  • Ducati Streetfighter V2 MCTC (5).jpg
  • Ducati Streetfighter V2 MCTC (6).jpg
  • Ducati Streetfighter V2 MCTC (7).jpg

Ducatis Streetfighter-familie vokser fra næste år med en ny hidsig lillebror baseret på Panigale V2.

Hvis man vil have racerpower kombineret med opret kørestilling og rimelig hverdagsanvendelighed har eneste mulighed i Ducatis stald hidtil været den 208-hestes Streetfighter V4 til langt over 300.000 kroner. Nu er der dog kommet et (lidt) mere tilgængeligt bud fra det italienske mærke i form af den nye, mindre Streetfighter V2.

Arven fra Panigale
Ligesom den store V4 er den nye Streetfighter V2 i bund og grund en strippet version af Panigale-modellen med samme motor, og det betyder, at den "lille" Streetfighter er god for 153 hk og 101 Nm takket være sin 955 kubik Panigale V2-motor. Effekten er en anelse lavere end den kåbeklædte søskende, men kortere slutudveksling i gearkassen skulle give bedre moment ved gadehastigheder.

Foruden den nye Streetfighter V2 (tv.) præsenterede Ducati også en vild SP-version af Streetfighter V4.

Streetfighter V2 har også arvet Sachs/Showa-affjedringen samt Brembo M4-32 monoblock-caliprene fra Panigale-modellen, selvom både bagfjeder og forgaffel er sat blødere op på Streetfighteren, mens bremserne har mindre aggressive klodser. Ligeledes er elektronikpakken med 6-akses IMU og alskens køreassistentsystemer tilpasset gadebrug med nye køreprogrammer til f.eks. vådt føre.

Ondskabsfuldt design
Visuelt skiller Streetfighter V2 sig dog ud fra Panigale med samme aggressive design som den store Streetfighter V4 inklusive LED-forlygten, der er inspireret af Batman-skurken The Jokers karakteristiske grin. 16 mm længere svingarm skulle give bedre stabilitet end Panigale V2, mens højere styr, mindre aggressivt placerede fodhvilere og større, mere polstret sæde bør gøre Streetfighter V2 til at relativt komfortabel oplevelse i hverdagen.

Den medbærende motor er en 153-hestes "Superquadro" på 955 kubik hentet direkte fra Panigale V2.

Ducati Streetfighter V2 er veludstyret med både quickshift i begge retninger og 4,3" TFT-skærm som standard, men hvad prisen bliver for herligheden vides endnu ikke. Modellen begynder at lande hos forhandlerne allerede fra næste måned, men kommer kun i rød med sorte fælge. MCTC er så heldige at være blandt de allerførste til at prøve modellen, så følg med på Facebook og Instagram i næste uge, hvor vi kommer bag styret på den nye Streetfighter!

Har du glemt din adgangskode?

Indtast dit 7-cifrede medlemsnummer nedenfor og tryk ”Nulstil adgangskode”, så modtager du snarest en e-mail med en midlertidig adgangskode.

Hvis der ikke er tilknyttet en e-mailadresse til dit medlemskab – eller hvis du har glemt dit medlemsnummer – bedes du kontakte os på info@mctc.dk eller telefon 86 11 62 00, hvor vi sidder klar til at hjælpe dig.

Ændre din adgangskode

Hov, der skete en fejl!
Det kan skyldes, at du har indtastet din nuværende adgangskode forkert.
Prøv eventuelt igen eller kontakt MCTC.