Udover de mere adventure- og sportsorienterede tripler er Triumph efterhånden ved at opbygge to brede modelprogrammer af twin-motorcykler på henholdsvis 900 og 1200 kubik. Der er caféracerne Street Cup 900 og Thruxton 1200, klassikerne T100 og Bonneville T120 samt scramblerne Street Scrambler 900 og den nye Scrambler 1200. Men i 900-klassen har Triumph jo også den lidt mere moderne (men stadig retrodesignede) Street Twin – så skal der ikke også være en 1.200-pendant til den? Jo da.
Modellen hedder logisk nok Speed Twin, og den bruger samme 1.200-kubik parallelmotor som de andre Bonneviller, forventeligt med 97-hestes tuning som på Thruxton 1200. Rygtet går også på, at rammen er fra Thruxton-modellen, selvom svingarmen lader til at være fra Bonneville T120.
Ingen TFT-skærm her, den klassiske stil køres ud med runde analog-instrumenter.
Designet følger i store træk linjerne fra lillebror Street Twin, altså et moderne bud på custom roadster-stilen. Så selvom der er klassiske detaljer som den runde forlygte og det flade sæde, er der også helt nye elementer for Bonneville-serien, som eksempelvis de støbte aluminiumsfælge i stedet for eger.
Og den eneste årsag til, at vi kan sige noget som helst af det her, er, at en af Triumphs forhandlere var lidt for ivrig med kameratelefonen under forhandlerfremvisningen – han er nok ikke inviteret til briterns julesammenkomst... Men "the show must go on" og Triumph løfter sløret for modellen bid for bid, som om intet var hændt. Nedenfor ser du den seneste teaservideo for Speed Twin, og den endelig (officielle) præsentation af alle detaljer kommer 4. december.