Nyfortolkning af legendarisk BMW

  • 50920390_1261522967332926_8132858932499578880_o.jpg
  • news115.jpg
  • Nmoto-Nostalgia-custom-motorcycle-BMW-R7-vintage-26.jpg
  • Nmoto-Nostalgia-custom-motorcycle-BMW-R7-vintage-17.jpg
  • Nmoto-Nostalgia-custom-motorcycle-BMW-R7-vintage-15.jpg
  • 56922719_1308361552649067_8909379020932513792_o.png
  • 56255339_1308361505982405_4716281644749684736_o.jpg
  • 56517122_1308361589315730_5443948619084333056_o.png
  • 56927209_1308361525982403_1122773282320285696_o.png

Nu kan du få din egen nyfortolkede version af én af de mest sagnomspundne motorcykler i historien: BMW's R7 art deco-koncept.

Der er netop åbnet for bestillingerne af en helt speciel motorcykel, designet og bygget af det amerikanske custom-værksted NMoto. Modellen er en hyldest til BMW's vilde R7-konceptmodel fra 1934, men med moderne BMW-teknik under det aerodynamiske ydre.

Den forsvundne BMW
R7 blev udtænkt i 1933 som BMW's nye topmodel efter R16-modellen.  Den skulle være den ypperste motorcykel fra Bayern med en 793 kubik boksermotor med aerodynamisk formede cylinderhoveder, smukke kåbedele i art deco-stil og én af verdens første teleskopforgafler. Efter konceptmodellen stod færdigbygget i 1934, blev den dog aldrig sat i produktion - ja, den blev faktisk ikke engang udstillet.

BMW R7 blev kun lavet i ét eksemplar i 1934, og blev ikke fremvist offentligt før efter restaureringen i 2007.

BMW R7 blev eftersigende vurderet urentabel af sætte i produktion, og blev adskilt og placeret i fabrikkens kælder uden nogensinde at blive vist frem for offentligheden. Det var først da et magasin i 1936 bragte et retoucheret billede af "Art Deco-konceptet" i en artikel om den nye R5, at myten omkring modellen og dens skæbne opstod - og dén forblev uforløst helt frem til 2005.

Restaureret til live
For ikke engang 15 år siden blev den adskilte R7 nemlig gravet frem fra kælderen, og en to-årig restaureringsproces begyndte, inden modellen for første gang blev fremvist offentligt i BMW's museum i Munchen i 2007. Genfødslen efter 70 års mystik har kun gjort BMW R7 endnu mere legendarisk, og nu er det kommet så vidt, at du kan få bygget din egen R7-fortolkning.

NMoto Nostalgia bygges på BMW R nineT og er en moderne hyldest til det legendariske R7-koncept.

NMoto Nostalgia er baseret på BMW R nineT, og har dermed moderne motor, ABS-bremser og elektronik, men den er klædt i aluminiumskåbedele med klassisk styrbetjening, instrumentering, 12-liters benzintank og Euro4-godkendt fiskehaleudstødning.

Detaljegraden på Nostalgia er tårnhøj, og ombygningen foregår tydeligvis af kærlighed til den oprindelige R7-model med et utal af lækre referencer til ur-BMW'en. En art deco-ombygning til NMoto Nostalgia koster godt 260.000 kroner, hvis du vel at mærke selv leverer en donor R NineT - ellers kan du lægge den pris oveni.

Men du kommer helt sikkert til at skille dig ud i gadebilledet, og NMoto leverer også et begrænset antal til Europa. Du kan læse mere på deres hjemmeside og ellers bare savle videre over videoen nedenfor: 

Glemt kodeord?

Indtast dit medlemsnummer og tryk reset. Hvis du ikke har en e-mail adresse tilknyttet dit abonnement skal du ringe til MCTC på 86 11 62 00

Ændre dit kodeord

Hov, der skete en fejl!
Det kan skyldes, at du har indtastet dit nuværende kodeord forkert.
Prøv eventuelt igen eller kontakt MCTC.