Prøvekørsel af Tiger 800/800 XC

Triumph er klar med to Tiger 800 til ’11. TN har prøvet de trecylindrede allroadere ved debutprøvekørslen omkring Barcelona. Tiger tvillingerne er udpræget alsidige og virker som stærke kort i den populære mellemklasse. XC med 21" forhjul og Bridgestone Battlewing landevejsdæk.

Triumphs angreb på mellemklassen i 2011 hedder Tiger 800. Den kommer i en standardversion og en offroad-inspireredt XC udgave. Dens trecylindrede motor er en videreudvikling af den underholdende, 675 cm³ Street Triple motor, men tilpasset allroader-konceptet med længere slaglængde og yderligere 124 cm³.                            Standard Tiger 800 med 19" forhjul og Pirelli Scorpion dæk.
Ved førstehåndsindtrykket virker Tiger 800 motoren mindre sprudlende end dens legesyge lillebror, da både bundtrækket og gasresponsen er mindre kontant. Ved nærmere bekendtskab opleves det mere afdæmpede temperament positivt, da Tiger’ne er bygget til, at dække forskellige kørselsbehov som by, pendling, touring m.m.



Motor, chassis, køreegenskaber, ja hele mc’en virker velafbalanceret - uden Tiger’en af den grund er blevet kedelig. Tiger 800 er en eventyr-mc med udprægede allround køreegenskaber, og har man lyst, kan især XC'eren fortsætte turen længe efter, at asfalten er sluppet op.
Tiger 800 XC over stok og sten med Metzeler Karoo offroaddæk.
Prøvekørslen af Tiger 800/XC bød på det meste fra touring til offroad, og vi bringer prøvekørslen i næste nummer af Touring Nyt (9/10), der udkommer ca. den 10. december.

Glemt kodeord?

Indtast dit medlemsnummer og tryk reset. Hvis du ikke har en e-mail adresse tilknyttet dit abonnement skal du ringe til MCTC på 86 11 62 00

Ændre dit kodeord

Hov, der skete en fejl!
Det kan skyldes, at du har indtastet dit nuværende kodeord forkert.
Prøv eventuelt igen eller kontakt MCTC.