Triumph lancerer luksusmærke

  • Thruxton TFC and Rocket TFC Concept.jpg
  • ThruxtonTFC-Hero5.jpg
  • ThruxtonTFC-Hero1.jpg
  • ThruxtonTFC-Hero3.jpg
  • ThruxtonTFC-Hero4.jpg
  • ThruxtonTFC-Hero2.jpg
  • ThruxtonTFC-Detail13.jpg
  • ThruxtonTFC-Hero6.jpg
  • ThruxtonTFC-Detail9.jpg
  • ThruxtonTFC-Detail21.jpg
  • ThruxtonTFC-Detail4.jpg
  • ThruxtonTFC-Detail2.jpg
  • ThruxtonTFC-Detail8.jpg
  • ThruxtonTFC-Detail5.jpg
  • TFC_01.jpg

Nu går det eksklusive koncept Triumph Factory Custom endegyldigt i luften med de første 750 nummererede specialmodeller kaldet Thruxton TFC.

Man behøver kun et kaste et blik på tilbehørslisten hos Triumph for at gætte, at englænderne godt kan lide, at man personliggør deres motorcykler. De seneste år har Triumph også selv langsom udvidet den del af deres forretning, der har at gøre med eksklusive specialvarianter af mærkets modeller, og i år starter produktionen så under det selvstændige brand TFC.

Triumph Factory Custom startede oprindeligt i 2014 med de to specialmodeller TFC Bobber og TFC Scrambler.

Hvor det tidligere har været enkeltstående modeller lavet som koncept eller på bestilling til de rige og berømte, vil Triumph fremover tilbyde specielle TFC-versioner i deres modelprogram. Det vil være ultra-premium motorcykler, hvor der hverken er sparet på materialer eller finish, og en given model vil kun blive produceret i 750 nummererede eksemplarer.

TFC har indtil nu lavet one-off custommodeller til kendte motorcyklister som f.eks. David Beckham.

Den første officielle model fra Triumph Factory Custom er bygget på Thruxton R og bærer det åbenlyse navn Thruxton TFC. Modellen er let at genkende med store mængder kulfiber, gulddetaljer og en nummereret TFC-platte på gaffelbroen. Thruxton TFC er 5 kg lettere end den normale Thruxton R, den har kraftigere bremser og affjedring, og effekten er hævet til 107 hk og 115 Nm ved hjælp lettere (og dyrere) motorkomponenter.

Den næste TFC-model bliver den nye Rocket III, der indtil videre kun er præsenteret i konceptform.

Derudover er den sædvanlige palet af elektronik også blevet opdateret, så det er altså ikke kun på designfronten, at TFC adskiller sig. Hver af de 750 Thruxton TFC-ejere får desuden overrakt en bog om byggeprocessen, et brev underskrevet af Triumphs CEO og et stofklæde til at pakke motorcyklen ind i.

Der er ingen officielt dansk pris på Thruxton TFC, men i England koster den 40 procent mere end en normal Thruxton R, hvilket vil betyde, at den ender i omegnen af 300.000 kroner herhjemme. Til gengæld har Triumph allerede meldt ud, af den næste TFC-specialmodel bliver bygget over den kommende Rocket III, som præsenteres 1. maj.

Indtil da kan I nyde billederne af de flotte detaljer på Thruxton TFC i galleriet øverst.

Glemt kodeord?

Indtast dit medlemsnummer og tryk reset. Hvis du ikke har en e-mail adresse tilknyttet dit abonnement skal du ringe til MCTC på 86 11 62 00

Ændre dit kodeord

Hov, der skete en fejl!
Det kan skyldes, at du har indtastet dit nuværende kodeord forkert.
Prøv eventuelt igen eller kontakt MCTC.