Vanvittig custom-Ducati

  • officine-gp-design ducati v4 penta MCTC (1).jpg
  • officine-gp-design ducati v4 penta MCTC (9).jpg
  • officine-gp-design ducati v4 penta MCTC (3).jpg
  • officine-gp-design ducati v4 penta MCTC (8).jpg
  • officine-gp-design ducati v4 penta MCTC (10).jpg
  • officine-gp-design ducati v4 penta MCTC (7).jpg
  • officine-gp-design ducati v4 penta MCTC (5).jpg
  • officine-gp-design ducati v4 penta MCTC (6).jpg

Hvis du synes, at en V4 Streetfighter er for ordinær, tilbyder en italiensk customshop en alternativ nøgenmodel baseret på Panigale V4, der helt sikkert vil vende hoveder.

Ducatis Panigale V4-flagskib har været på markedet et års tid, så det var nok uundgåeligt, at en customshop før eller siden ville få fingre i et eksemplar. Og det må man så sandelig sige, at italienske Officine GP Design har gjort, for deres V4 Penta-model er markant mere end nye fælge og en frisk gang lak.

Den første V4 Streetfighter
Den Torino-baserede virksomhed har nemlig skiftet hele forenden ud, og lavet Panigale V4 om til en streetfighter – og de gjorde det faktisk inden, Ducati nåede at præsentere deres egen streetfighter-version af V4-raceren i oktober måned.

Parallelogram-forgaflen er den største tekniske ændring ved V4 Penta, ellers har designet været i fokus.

Forlygten er lånt fra en Diavel 1260, fælgene er speciallavet af Jonich SX og så er der selve forgaflen... I stedet for en traditionel teleskopforgaffel har Officine GP Design valgt en parallelogramløsning med støbte gaffelben fra FG Racing kombineret med Öhlins-støddæmper. Hvordan den styrer vides ikke, men vildt ser det ud!

Ultraeksklusiv (og dyr)
Både benzintanken og hele bagenden er specialdesignet til modellen, og alle overflader er dækket af kobberfarvet eller mørk lak med en unik tekstur. Alt i alt får det V4 Penta til at fremstå som sin helt egen model, men motoren er uændret fra Panigale-ophavet og er altså stadig en 1.103-kubik V4-motor med 214 hestekræfter.

Man skal nok have et hus a la dette for at have råd til en V4 Penta, prisen er 100.000 euro.

Og hvad er så prisen for herligheden? Officine GP Design laver 10 eksemplarer, der alle sælges til omkring 750.000 kroner uden afgift – og så starter opgaven med at få den godkendt til vejen af de danske myndigheder derfra...

V4 Penta er altså i den grad en drømmecykel, så vi almindelige dødelige er altså hensat til at drømme videre i præsentationsvideoen nedenfor – der i vanlig italiensk stil (hvem husker ikke MV Agusta Superveloce-præsentationen) har en hel del seksuelle undertoner af den ikke særligt subtile slags.

Glemt kodeord?

Indtast dit medlemsnummer og tryk reset. Hvis du ikke har en e-mail adresse tilknyttet dit abonnement skal du ringe til MCTC på 86 11 62 00

Ændre dit kodeord

Hov, der skete en fejl!
Det kan skyldes, at du har indtastet dit nuværende kodeord forkert.
Prøv eventuelt igen eller kontakt MCTC.