Kawasaki tilføjer en ny model til Versys-serien i form af Versys 1000 S, og Versys 1000 SE bliver opdateret med Showa elektroniske affjedringssystem fra Showa, kaldet Skyhook.
Versys 1000 S er en videreudvikling af standardmodel. Her får man næsten samme udstyrsniveau som på den nye SE-model, med undtagelse af Skyhook-affjedringssystemet.
S-modellen er udstyret med standardmodellens 43 mm, fuldjusterbare USD-forgaffel, samt en gasunderstøttet monodæmper med justerbar returdæmpning - og hele begge affjedringskomponenter er fra Showa.
Selvom Versys 1000 SE ikke er en ny model, så er det nok alligevel den nyhed, som vil trække mest opmærksomhed blandt touring-entusiaster. SE-versionen er i forvejen udstyret med elektroniske gadgets, som TFT-skærm, opkobling til smartphone, intelligent ABS-system med mere, og til 2021 har den også fået Showas avancerede Skyhook-affjedringssystem.
Den tidligere SE-model (testet i Touring Nyt 3/2019 side 50-59) havde allerede Kawasaki Electronic Control Suspension (KECS). Men det nye Skyhook-system, som vi kender fra blandt andre Ducati Multistrada 1260 S, betegnes som et mere avanceret elektroniskjusterbart affjedringssystem.
Kawasaki Versys 1000 findes nu i de tre versioner; standard, S og SE, hvor 2021-priserne med dansk registreringsafgift forventes at blive:
Versys 1000 til 199.990 kroner
Versys 1000 S til 229.990 kroner
Versys 1000 SE til 259.990 kroner