Yamaha viser ny 125'er

  • Yamaha MT-125 2020 MCTC (1).jpg
  • Yamaha MT-125 2020 MCTC (17).jpg
  • Yamaha MT-125 2020 MCTC (8).jpg
  • Yamaha MT-125 2020 MCTC (7).jpg
  • Yamaha MT-125 2020 MCTC (10).jpg
  • Yamaha MT-125 2020 MCTC (3).jpg
  • Yamaha MT-125 2020 MCTC (6).jpg
  • Yamaha MT-125 2020 MCTC (5).jpg
  • Yamaha MT-125 2020 MCTC (4).jpg
  • Yamaha MT-125 2020 MCTC (11).jpg
  • Yamaha MT-125 2020 MCTC (12).jpg
  • Yamaha MT-125 2020 MCTC (13).jpg
  • Yamaha MT-125 2020 MCTC (14).jpg
  • Yamaha MT-125 2020 MCTC (15).jpg
  • Yamaha MT-125 2020 MCTC (16).jpg

Den mindste MT-model kommer i en helt ny version til næste år med både skarpere design, friske komponenter og opdateret motor.

Yamaha sætter stort ind på at fange de unge, nye motorcyklister. For et par uger siden kunne vi bringe nyheden om den opdaterede A2-model MT-03, og denne uge er det så A1-kørekortindehaverne, som Yamaha har et tilbud til.

MT-125 har været på markedet siden 2014, og efter sidste års introduktion af den nye YZF-R125 var det blot et spørgsmål om tid, før den nøgne 125'er fik samme tur. Og nu ved vi altså, hvordan den lille MT kommer til at se ud, med kort bagende, der giver et mere kompakt udtryk, og nye aggressive LED-forlygter i samme stil som MT-03 og inspireret af MT-09/MT-10.

Bagdækket er 140 mm bredt ligesom på MT-03, hvilket giver MT-125 et 'voksent' udtryk.

En nøgen R125
Både stel og motor er nyt i MT-125 men kendes fra den kåbeklædte YZF-R125. Det vil sige en Deltabox-ramme med aluminiumssvingarm og en 1-cylindret 125-kubik motor med "VVA" variabel ventilkontrol. Den er koblet til en 6-trins gearkasse og har nu slipperkobling for at modvirke baghjulsstep ved nedgearing.

Ligesom R125 har MT-125 også 41 mm upside-down-forgaffel og 292 mm bremseskive fortil med radialt monteret caliper, hvilket må siges at være flot i denne klasse. Instrumenteringen er af LCD-typen og kendes også fra R125.

 Motoren yder 15 hk og 11,5 Nm og er opgivet til 46,9 km/l. Den deles med YZF-R125.

Forbedret ergonomi
MT-125's nye design gemmer også på forbedret komfort for føreren. Det har i hvert fald været målet for Yamaha, der har hævet styret og flyttet fodhvilerne fremad i forhold til forgængeren for en mere oprejst kørestilling. Et nyt sæde og en mindre brændstoftank er også med til at give mere plads bag styret.

Yamaha MT-125 fås i hvid/rød, blå og sort, og forventes i Danmark sidst på året, men priserne offentliggøres først efter EICMA-udstillingen næste måned. Nedenfor finder du lanceringsvideoen for MT-125, der vist ikke efterlader nogen tvivl om, at Yamaha går efter det yngre publikum...

Glemt kodeord?

Indtast dit medlemsnummer og tryk reset. Hvis du ikke har en e-mail adresse tilknyttet dit abonnement skal du ringe til MCTC på 86 11 62 00

Ændre dit kodeord

Hov, der skete en fejl!
Det kan skyldes, at du har indtastet dit nuværende kodeord forkert.
Prøv eventuelt igen eller kontakt MCTC.