Ansigtsløft til Ninja ZX-10R

  • Kawasaki Ninja ZX-10R MCTC (1).jpg
  • Kawasaki Ninja ZX-10R MCTC (2).jpg
  • Kawasaki Ninja ZX-10R MCTC (10).jpg
  • Kawasaki Ninja ZX-10R MCTC (3).jpg
  • Kawasaki Ninja ZX-10R MCTC (12).jpg
  • Kawasaki Ninja ZX-10R MCTC (11).jpg
  • Kawasaki Ninja ZX-10R MCTC (5).jpg
  • Kawasaki Ninja ZX-10R MCTC (4).jpg
  • Kawasaki Ninja ZX-10R MCTC (8).jpg
  • Kawasaki Ninja ZX-10R MCTC (6).jpg
  • Kawasaki Ninja ZX-10R MCTC (9).jpg

Kawasaki har opdateret deres superbike til gadebrug, og den nye Ninja ZX-10R byder på både visuelle, tekniske og elektroniske forbedringer.

2021 byder på en ny udgave af Kawasakis WSBK-racer til vejen – og da baneversionen har vundet seks verdensmesterskaber i træk er det jo ikke et helt skidt udgangspunkt. Ligesom forrige år fås 1-liters Ninjaen både som almindelig ZX-10R og nummereret ZX-10RR-model, mens en ny SE-version med elektronisk affjedring endnu ikke er på programmet.

Onde øjne
Den nye Ninja ZX-10R kendes øjeblikket på sin nye front med mere kantet kåbe og små, olmt udseende LED-forlygter med optiske lysmoduler fra Mitsubishi. Resten af kåbedelene er også redesignet med forbedret aerodynamik som det primære fokus. Det har resulteret i indbyggende spoilere på siden, som genererer omtrent 17 procent mere downforce end sidste års Ninja.

Ligesom forgængeren fås den nye Ninja ZX-10 også i en nummereret RR-udgave med lavere vægt og mere power.

Den 998-kubik rækkefirer er også opdateret, så den nu overholder Euro 5, og det er sket uden at koste af de 203 hk og 115 Nm. Der er komme nyt assist- og slipperkobling, kortere gearratioer fra 1.-3. gear og en luftkølet oliekøler inspireret af WSBK. På RR-modellen er der derudover stempler og plejlstænger i titanium samt ny knastaksel, der hæver max-omdrejningerne med 500 o/min og giver en ekstra hestekraft i toppen.

Ekstra komfort
ZX-10R har mange performance-opdateringer foruden motoren, blandt andet er chassiset opdateret med mere smidig geometri, og både Showa-affjedringen og Brembo M50-caliprene er blevet finjusteret. Det er dog ikke ræs det hele, for med ZX-10R's opdaterede elektronikpakke, er der nu både 4,3" TFT-skærm med telefonopkobling, fartpilot og sågar mulighed for varmehåndtag.

Bag styret har man på den nye model adgang til fartpilot og en TFT-skærm med forskellige designs til hverdags- og banebrug.

Førstnævnte betyder dog også, at man kan få sin racerlogs over på telefonen via Bluetooth, og så kan skærmen skifte visning til banebrug, så man kun har det allermest nødvendige i kombination med gearskiftindikatoren over skærmen. Der er også nye køreprogrammer og opdaterede assistentsystemer, men til gengæld er kørestillingen blevet mere aggressiv med fem millimeter højere fodhvilere, så forvent ikke en touringmaskine.

Den nye Kawasaki Ninja ZX-10R forventes i Danmark til foråret, og prisen bliver 294.990 kr. for den almindelige ZX-10R og 474.990 kr. for de 500 nummererede ZX-10RR modeller. 

Har du glemt din adgangskode?

Indtast dit 7-cifrede medlemsnummer nedenfor og tryk ”Nulstil adgangskode”, så modtager du snarest en e-mail med en midlertidig adgangskode.

Hvis der ikke er tilknyttet en e-mailadresse til dit medlemskab – eller hvis du har glemt dit medlemsnummer – bedes du kontakte os på tn@mctc.dk eller telefon 86 11 62 00, hvor vi sidder klar til at hjælpe dig.

Ændre din adgangskode

Hov, der skete en fejl!
Det kan skyldes, at du har indtastet din nuværende adgangskode forkert.
Prøv eventuelt igen eller kontakt MCTC.