BMW R 1250 RT er en veludrustet og komfortabel rejse-mc, som trods 279 køreklare kilo virker utrolig adræt, og RT-bokseren befinder sig blandt mest populære motorcykler til asfalt-touring.
Til 2019 fik R 1250 RT BMW’s 2-cylindrede ShiftCam-motor på 1254 kubik og 136 hestekræfter, imens resten af motorcyklen stort set forblev uændret.
Det er der nu lavet om på, da 2021-modellen har en ny 10,25-tommer TFT-farveskærm, fuld integreret ABS Pro og et ny frontdesign.
Nyt er også BMW’s adaptive cruisecontrol-system med radarsensorer, der leveres som muligt ekstraudstyr til R 1250 RT på det danske marked. Radarbaseret cruisecontrol måler og regulerer automatisk afstanden til andre trafikanter fremad i trafikken. Systemet er regulerbart i tre trin, og sænker eksempelvis automatisk hastigheden, hvis man kører for tæt på en forankørende bil.
LED-lys er naturligvis standard, imens adaptivt kurvelys (hvor nærlysets nærlyset automatisk reguleres i en vinkel op til 35 grader) er på listen over muligt ekstraudstyr.
R 1250 RT er udstyret med tre køreprogrammer, og Pro-programmet byder på valgfri køreprogrammer og et system med elektronisk motorbremseregulering (MSR).
2021-modellen får også et opgraderet Audio System 2.0, der kommer med DAB +, nye højttalere og flere ekstra funktioner.
Den nye R 1250 RT vil være tilgængelig i de fire versioner; RT, Elegance, Sport og Option 719.
Leveringstidspunkt er endnu ukendt, men prisen for den nye R 1250 RT starter ved 273.500 kroner i 2021.