Den næste model i den nye "More Roads to Harley-Davidson"-strategi efter elmotorcyklen LiveWire, bliver denne Pan America, der kommer på markedet i slutningen af næste år. Der er det amerikanske mærkes første bud på en model i det populære adventure-touring-segment, og en motorcykel der deler vandene blandt traditionelle Harley-Davidson-fans næsten lige så meget som den elektriske LiveWire.
Hjertet i Pan America er en ny, vandkølet V2'er på 1.250 kubik.
Nyt kraftværk
Vi har endnu ikke alle detaljer på Pan America, men det er sikkert, at motoren bliver en ny vandkølet 60-graders V2'er ved navn Revolution Max. Der kommer i flere forskellige motorstørrelser, men Pan America har en 1.250-kubik version, der yder over 145 hestekræfter og over 122 Nm moment, som leveres til baghjulet via kædetræk.
Vi ved også, at adventure-maskinen får et sæt radialmonterede Monobloc-calipre fra Brembo med fire stempler på de to skiver fortil, og at de grove terrændæk er udviklet af Michelin. Derudover er det selvsagt tydeligt, at Pan America kan fås med fuldt taskesæt, justerbar vindskærm og stort TFT-display.
Knopdæk og fuldt taskesæt med alukasser - sådan har du ikke set Harley før!
Harley-Davidson Pan America bliver lanceret i sidste kvartal af 2020, men selvom der er lidt tid til endnu, ser den nye H-D nu ikke ud til at være langt fra produktionsklar. Se selv i videoen herunder, hvor modellen bliver kørt, som ingen Harley er kørt før!