MC nyheder

Kæmpe galleri: MV Agusta F3 RR

  • MV Agusta F3 RR MCTC (1).jpg
  • MV Agusta F3 RR MCTC (15).jpg
  • MV Agusta F3 RR MCTC (17).jpg
  • MV Agusta F3 RR MCTC (14).jpg
  • MV Agusta F3 RR MCTC (19).jpg
  • MV Agusta F3 RR MCTC (20).jpg
  • MV Agusta F3 RR MCTC (16).jpg
  • MV Agusta F3 RR MCTC (2).jpg
  • MV Agusta F3 RR MCTC (5).jpg
  • MV Agusta F3 RR MCTC (6).jpg
  • MV Agusta F3 RR MCTC (7).jpg
  • MV Agusta F3 RR MCTC (4).jpg
  • MV Agusta F3 RR MCTC (3).jpg
  • MV Agusta F3 RR MCTC (8).jpg
  • MV Agusta F3 RR MCTC (10).jpg
  • MV Agusta F3 RR MCTC (11).jpg
  • MV Agusta F3 RR MCTC (12).jpg
  • MV Agusta F3 RR MCTC (13).jpg

MV Agusta har præsenteret en ny model i deres supersport-modelserie F3, som byder på både snedig aerodynamik og lavere vægt.

Tidligere i år præsenterede MV Agusta en opdateret udgave af den smukke supersport-racer F3, men med nyheden om, at World SuperSport-løbsserien nu vil tillade 3-cylindrede 800-kubikkere at race ved siden af 4-cylindrede 600'er, har italienerne taget det skridtet videre og præsenteret en helt ny, hårdkogt F3 RR.

Ny kåbe
Den mest åbenlyse ændring er sket på kåbedelene, der har groet et par massive spoilere på hver side, der skulle være i stand til at generere otte kilo downforce på forhjulet ved 240 km/t. Vindskærmen er også højere for at gemme køreren mere væk og gøre motorcyklen i stand til bedre at skære sig gennem fartvinden, og så er der en ny hugger fortil, som leder frisk luft ind til motoren.

Ny kåbe genererer mere downforce på F3 RR i forhold til den normale F3.

F3 RR har samme udvidede elektronikpakke som resten af F3-familien med både traction-control og ABS med kurvefunktion, anti-stejle-funktion, launch control og meget andet, som de professionelle racere i Supersport-serien ikke bruger, men som er en kæmpe hjælp til en trackday.

Stærkere stel
Rammen er desuden forstærket omkring svingarmen for større vridningsstabilitet, ligesom en ny, syv procent lettere bagfælg og redesignede fodhvilere og sæde, der er tiltænkt race. Motoren er samme Euro 5-opdaterede række-3'er som resten af F3-familien, hvilket betyder 147 heste, 88 Nm og et pænt hidsigt lydspor.

Der kan tilkøbes race kit med blandt andet Akrapovic-udstødning.

Hvis du vil have din F3 RR tættere på modellerne, der skal køre i World SuperSport-serien, fås desuden et race kit med Akrapovic-udstødning og race-ECU, der hæver effekten til 155 hk, samt blandt andet afdækning til spejle og blink. Prisen for F3 RR er 291.450 kroner på danske plader, mens en normal F3 Rosso koster 225.188 kroner.

Har du glemt din adgangskode?

Indtast dit 7-cifrede medlemsnummer nedenfor og tryk ”Nulstil adgangskode”, så modtager du snarest en e-mail med en midlertidig adgangskode.

Hvis der ikke er tilknyttet en e-mailadresse til dit medlemskab – eller hvis du har glemt dit medlemsnummer – bedes du kontakte os på tn@mctc.dk eller telefon 86 11 62 00, hvor vi sidder klar til at hjælpe dig.

Ændre din adgangskode

Hov, der skete en fejl!
Det kan skyldes, at du har indtastet din nuværende adgangskode forkert.
Prøv eventuelt igen eller kontakt MCTC.