MC nyheder

Ny Hypermotard: Énstamper tager 10.000 omdrejninger

  • Ducati Hypermotard 698 MCTC (3).jpg
  • Ducati Hypermotard 698 MCTC (8).jpg
  • Ducati Hypermotard 698 MCTC (7).jpg
  • Ducati Hypermotard 698 MCTC (4).jpg
  • Ducati Hypermotard 698 MCTC (9).jpg
  • Ducati Hypermotard 698 MCTC (6).jpg
  • Ducati Hypermotard 698 MCTC (5).jpg
  • Ducati Hypermotard 698 MCTC (1).jpg

Ducatis nye Hypermotard 698 Mono debuterer en helt nyudviklet éncylindret motor i en gennemført balladeorienteret pakke.

Sidste uge kunne Ducati afsløre, at mærket går ind i motocross næste år, og denne uge er der så endnu en god nyhed for folk med hang til baghjulskørsel og udskridninger. Ducati har nemlig præsenteret en helt ny Hypermotard, der tegner til at blive endnu mere legesyg end forgængeren.

Historisk énstamper
10.250 o/min, 78 hestekræfter og et serviceinterval på 30.000 kilometer. Det er bare nogle af de vilde specifikationer, Ducatis nye 659 kubik 1-cylindrede motor kommer med. Den startede livet som halvdelen af V2'eren fra 1299 Panigale, men er nu i Ducatis egne ord blevet udviklet til den mest sofistikerede énstamper i klassen.

Hypermotard 698 Mono fås enten i rød eller som "RVE" med quickshift som standard.

Motorcyklen, den sidder monteret i, lover også godt, for de 78 hestekræfter (85 hk med Termignoni racerudstødning) skal kun trække 151 kilos tørvægt. Hypermotard 698 Mono opnår den lave vægt takket være letvægtsfælge, bremseskiver og en rørgitterramme inddelt i sektioner med variende tykkelse.

Sportsmand forklædt som hooligan
Brembo M4.32 calipre og Marzocchi-affjedring lægger op til sportslig kørsel, og den opfattende elektronikpakke er dog også skræddersyet banebrug. Dog ikke nødvendigvis med fokus på hurtigste omgangstid, for Motard-stilen lægger også op til mere legesyg omgang med motorcyklen, og ABS-systemet har eksempelvis "Slide-by-Brake"-funktionalitet, som tillader kontrollerede udskridninger og lignende.

Den nye Superquadro Mono-motor tager ekstremt høje omdrejninger takket være en slaglængde på kun 62,4 mm.

Både dét og traction-control er kurvesensitivt og IMU-styret, og standardudstyret omfatter desuden quickshift (på RVE-versionen), launch-control og meget andet, der styres via en noget old school LCD-skærm på 3,8".

Ducati Hypermotard 698 Mono kommer på markedet i starten af næste år i enten klassisk Ducati-rød eller RVE-grafik, og den kan desuden leveres droslet til A2-kørekort. Prisen i Danmark kender vi endnu ikke.

Har du glemt din adgangskode?

Indtast dit 7-cifrede medlemsnummer nedenfor og tryk ”Nulstil adgangskode”, så modtager du snarest en e-mail med en midlertidig adgangskode.

Hvis der ikke er tilknyttet en e-mailadresse til dit medlemskab – eller hvis du har glemt dit medlemsnummer – bedes du kontakte os på info@mctc.dk eller telefon 86 11 62 00, hvor vi sidder klar til at hjælpe dig.

Ændre din adgangskode

Hov, der skete en fejl!
Det kan skyldes, at du har indtastet din nuværende adgangskode forkert.
Prøv eventuelt igen eller kontakt MCTC.