MC nyheder

Nye 400'er: Triumph laver dobbeltsats i A2-klassen

  • Triumph Speed 400 Scrambler 400 X MCTC (1).jpg
  • Triumph Speed 400 Scrambler 400 X MCTC (6).jpg
  • Triumph Speed 400 Scrambler 400 X MCTC (5).jpg
  • Triumph Speed 400 Scrambler 400 X MCTC (2).jpg
  • Triumph Speed 400 Scrambler 400 X MCTC (4).jpg
  • Triumph Speed 400 Scrambler 400 X MCTC (3).jpg
  • Triumph Speed 400 Scrambler 400 X MCTC (8).jpg
  • Triumph Speed 400 Scrambler 400 X MCTC (7).jpg
  • Triumph Speed 400 Scrambler 400 X MCTC (10).jpg
  • Triumph Speed 400 Scrambler 400 X MCTC (9).jpg
  • Triumph Speed 400 Scrambler 400 X MCTC (12).jpg

Triumph har denne uge løftet sløret for to helt nyudviklede modeller, Speed 400 og Scrambler 400 X, der skal udbrede klassiske linjer til nye markeder og den europæiske ungdom.

Triumph træder ind på et helt nyt marked med Speed 400 og Scrambler 400 X, der er to nye modeller baseret på samme A2-platform. Det vil sige, at de deler en nyudviklet 1-cylindret motor på 398 kubik med vandkøling, 40 hestekræfter og 37,5 Nm monteret i en tilsvarende ny ramme med aluminiumssvingarm – hvilket placerer dem inden for begrænsningerne af A2-kørekortet.

Der er også et hæderligt udstyrsniveau for klassen med to-kreds ABS, traction-control, ride-by-wire, LED-lys hele vejen rundt og ny instrumentering med kombineret analog- og LCD-visning. Derudover fremhæver Triumph høj kvalitetsfølelse med lakering og premiumdetaljer på niveau med mærkets større modeller.

Speed 400
Roadster-modellen, som er 400 kubik pendant til Speed Twin 900 og 1200, bærer navnet Speed 400 (af logiske årsager ikke 'Twin'), og er udelukkende gadefokuseret. Den skiller sig ud med:

  • 17" hjul for/bag
  • 43 mm USD forgaffel
  • Monoshock bagfjeder med justerbar forspænding
  • 300 mm bremseskive fortil med firestemplet radialcaliper
  • 790 mm sædehøjde og sportsligt orienteret geometri og siddestilling

Scrambler 400 X
Er man mere til (udseendet fra) terrængående modeller fra 60'erne, er det Scrambler 400 X, man skal gå efter. Den følger stilen fra Scrambler 900 og 1200 med lette offroad-egenskaber og skiller sig ud med:

  • 19" forhjul
  • Grove Metzeler Karoo Street dæk
  • 150 mm affjedringsvandring i begge ender
  • 320 mm bremseskive fortil og mulighed for frakobling af ABS til terrænkørsel
  • Længere akselafstand og mere opret siddestilling med bredt styr og andre fodhvilere

Derudover er der flere visuelle forskelle på de to modeller, som du kan se i galleriet øverst. Speed 400 og Scrambler 400 X går i handlen i Indien i juli, men kommer først til Danmark i januar/februar 2024. Priserne offentliggøres også først til efteråret, men man kan godt tillade sig at forvente, at det fra næste år vil være muligt at få en fabriksny Triumph til under 100.000 kroner.

Har du glemt din adgangskode?

Indtast dit 7-cifrede medlemsnummer nedenfor og tryk ”Nulstil adgangskode”, så modtager du snarest en e-mail med en midlertidig adgangskode.

Hvis der ikke er tilknyttet en e-mailadresse til dit medlemskab – eller hvis du har glemt dit medlemsnummer – bedes du kontakte os på info@mctc.dk eller telefon 86 11 62 00, hvor vi sidder klar til at hjælpe dig.

Ændre din adgangskode

Hov, der skete en fejl!
Det kan skyldes, at du har indtastet din nuværende adgangskode forkert.
Prøv eventuelt igen eller kontakt MCTC.