MC nyheder

Sportslig cruiser fra Indian

  • Indian Sport Chief MCTC (1).jpg
  • Indian Sport Chief MCTC (14).jpg
  • Indian Sport Chief MCTC (15).jpg
  • Indian Sport Chief MCTC (13).jpg
  • Indian Sport Chief MCTC (3).jpg
  • Indian Sport Chief MCTC (8).jpg
  • Indian Sport Chief MCTC (5).jpg
  • Indian Sport Chief MCTC (11).jpg
  • Indian Sport Chief MCTC (10).jpg
  • Indian Sport Chief MCTC (4).jpg
  • Indian Sport Chief MCTC (9).jpg
  • Indian Sport Chief MCTC (16).jpg
  • Indian Sport Chief MCTC (12).jpg
  • Indian Sport Chief MCTC (7).jpg

Indian har givet deres Chief-model en performance-opgradering, som skal forvandle cruiseren til en mere underholdende køreoplevelse: Mød den nye Indian Sport Chief!

Det kan virke lidt kontraintuitivt at ville gøre en stor, tung cruiser sportslig, men der er efterhånden flere eksempler på, at selv et tilbagelænet udgangspunkt kan blive en hæderlig køreoplevelse også i sving.

Mere end bare pynt
Nyeste model i den række er måske Sport Chief-modellen fra Indian, der med udgangspunkt i den nyudviklede Chief fra 2021 skruer op for performance-ambitionerne med flere seriøse komponenter. Her er altså ikke blot tale om en ny sportskåbe (selvom Sport Chief også har fået sådan én), men regulære forbedringer af både affjedring og bremser.

Sport Chief har forbedret affjedring og bremser, samt ny kåbe og hævet moto-styr.

Forrest sidder nu en USD-forgaffel fra KYB, som også bruges på Challenger-modellerne, mens den enlige bremse er erstattet af dobbelte skiver med radialmonterede Brembo-bremsecalipre med fire stempler. Bagtil er FOX-affjedring med hævet 100 mm vandring, hvilket øger nedlægningsvinklen til 29,5 grader og giver bedre svingegenskaber.

Velkendt fundament
Stel og motor er uændret, men med 162 Nm og 92 hk fra en V2-motor på 1.890 kubik er det ikke lige frem overarme, Chief-serien mangler. Derudover har Sport Chief også samme elektronikpakke med køreprogrammer, trådløs start og Indians fede Ride Command TFT-skærm, mens den visuelt skiller sig ud med solosæde, den nye lygtekåbe og hævet moto-style styr.

Den nye Indian fås i grå, sort eller rød alle med matsorte detaljer.

Hvad det 152 mm hævede styr skal gøre godt for i samspil med de ellers oprigtige sportsforbedringer, kan man jo spørge sig selv om, men om ikke andet får det Sport Chief til at skille sig ud fra resten af modelprogrammet. Dansk lancering og pris er endnu ukendt, men et bud vil være omkring de 400.000 kroner.

Har du glemt din adgangskode?

Indtast dit 7-cifrede medlemsnummer nedenfor og tryk ”Nulstil adgangskode”, så modtager du snarest en e-mail med en midlertidig adgangskode.

Hvis der ikke er tilknyttet en e-mailadresse til dit medlemskab – eller hvis du har glemt dit medlemsnummer – bedes du kontakte os på info@mctc.dk eller telefon 86 11 62 00, hvor vi sidder klar til at hjælpe dig.

Ændre din adgangskode

Hov, der skete en fejl!
Det kan skyldes, at du har indtastet din nuværende adgangskode forkert.
Prøv eventuelt igen eller kontakt MCTC.