MC nyheder

Stort galleri: Ny Speed Triple RR

  • Triumph Speed Triple 1200 RR MCTC (16).jpg
  • Triumph Speed Triple 1200 RR MCTC (18).jpg
  • Triumph Speed Triple 1200 RR MCTC (4).jpg
  • Triumph Speed Triple 1200 RR MCTC (5).jpg
  • Triumph Speed Triple 1200 RR MCTC (17).jpg
  • Triumph Speed Triple 1200 RR MCTC (20).jpg
  • Triumph Speed Triple 1200 RR MCTC (19).jpg
  • Triumph Speed Triple 1200 RR MCTC (11).jpg
  • Triumph Speed Triple 1200 RR MCTC (9).jpg
  • Triumph Speed Triple 1200 RR MCTC (10).jpg
  • Triumph Speed Triple 1200 RR MCTC (12).jpg
  • Triumph Speed Triple 1200 RR MCTC (15).jpg
  • Triumph Speed Triple 1200 RR MCTC (14).jpg
  • Triumph Speed Triple 1200 RR MCTC (3).jpg
  • Triumph Speed Triple 1200 RR MCTC (2).jpg
  • Triumph Speed Triple 1200 RR MCTC (8).jpg
  • Triumph Speed Triple 1200 RR MCTC (7).jpg

Triumph har iklædt deres Speed Triple 1200 RS en elegant kåbe og omdannet den til en potent sportsmaskine – mød den nye Speed Triple 1200 RR.

Stort set siden Triumph tidligere på året lancerede den helt nyudviklede Speed Triple 1200 RS, har rygterne svirret om, at platformen ville blive brugt til en ny kåbeklædt sportsmaskine. Forventningerne var måske mere henad en moderne superbike-inspireret racer med fuldkåbe og snedig aerodynamik, men i stedet er Triumph gået den klassiske vej med en forvokset lygteskal i café racer-stil.

Moderne møder retro
Det resulterende udtryk ligger et sted midt mellem det moderne ophav i form af Speed Triple RS og Triumphs klassiske modeller som Thruxton RS med den centrale, runde forlygte. Her på redaktionen kan vi ret godt lide designet, der desuden udmærker sig med flot lak og lækre kulfiberdetaljer på den nye kåbe.

Den nye Speed Triple 1200 RR adskiller sig fra RS-modellen med bl.a. sportsligere kørestilling og stor kåbe.

For at passe til det sportslige design er kørestillingen ændret med mere aggressivt placerede fodhvilere og clip-on styr, mens sædehøjden forbliver 830 mm ligesom på den nøgne Speed Triple 1200 RS.

Udvidet elektronikpakke
Speed Triple 1200 RR får også semi-aktiv, elektronisk justerbar affjedring fra Öhlins som standard, hvor RS-modellen må nøjes med "analogt", men også fuldjusterbare Öhlins-enheder. Ellers er det meget få ting, der adskiller de to modeller på den tekniske front, hvor det nye chassis, Brembo Stylema-caliprene og den tre-cylindrede rækkemotor er uændret.

RR-modellen udvider Speed Triples i forvejen store elektronikudvalg med elektronisk Öhlins-affjedring.

Det vil sige, at også Speed Triple 1200 RR leverer 180 hk fra 1.160 kubik, som hjælpes på vej af op/ned quickshift og stor elektronikpakke med blandt andet IMU-styret kurve-ABS og traction-control. Der er også stort udvalg af komfortudstyr med nøglefri start, fartpilot og stor 5" TFT-skærm med mobilopkobling som højdepunkterne.

Triumph forventer at have den nye Speed Triple 1200 RR ude hos forhandlerne sidst i januar, og prisen på danske plader bliver 280.500 kroner – et stykker over Speed Triple RS' 246.000 kroner grundet den elektroniske affjedring og ekstra kåbedele.

Har du glemt din adgangskode?

Indtast dit 7-cifrede medlemsnummer nedenfor og tryk ”Nulstil adgangskode”, så modtager du snarest en e-mail med en midlertidig adgangskode.

Hvis der ikke er tilknyttet en e-mailadresse til dit medlemskab – eller hvis du har glemt dit medlemsnummer – bedes du kontakte os på tn@mctc.dk eller telefon 86 11 62 00, hvor vi sidder klar til at hjælpe dig.

Ændre din adgangskode

Hov, der skete en fejl!
Det kan skyldes, at du har indtastet din nuværende adgangskode forkert.
Prøv eventuelt igen eller kontakt MCTC.