MC nyheder

BMW R 18: Nu også som Classic

  • P90401839_highRes_the-bmw-r-18-classic.jpg
  • P90403289_highRes_the-bmw-r-18-classic.jpg
  • P90403290_highRes_the-bmw-r-18-classic.jpg
  • P90403291_highRes_the-bmw-r-18-classic.jpg
  • P90403292_highRes_the-bmw-r-18-classic.jpg
  • P90402100_highRes_bmw-r-ninet-models-1.jpg
  • P90403319_highRes_bmw-r-ninet-option-7.jpg
  • P90403334_highRes_bmw-r-ninet-pure-opt.jpg
  • P90403351_highRes_bmw-r-ninet-scramble.jpg
  • P90403374_highRes_bmw-r-ninet-urban-g-.jpg

BMW tilføjer en ny R 18 Classic-model til programmet og 2021-opdaterer hele Heritage-serien.

I første omgang var det de midterste GS-modeller, der fik en 2021-overhaling. Siden fulgte de største og den mindste GS-model, og nu er det blevet Heritage-seriens tur.

Det gælder først og fremmest BMW's kæmpebokser, R 18, der nu kommer i en ny Classic-udgave.

Ny skal selvfølgelig tages med et gran salt for R 18 Classic (med det eksakte modelnavn "R 18 Classic First Edition") er nærmere en udstyrsvariant af R 18 end en helt ny model. Den deler nemlig samme motor, stel og affjedring som R 18.

Til gengæld adskiller den sig fra den almindelige R 18 med følgende standardudstyr:

  • Vindskærm (aftagelig)
  • Sidetasker (aftagelige)
  • Passagersæde (aftageligt)
  • 16" forhjul (19" på R 18)
  • Fartpilot
  • Ekstra LED-forlygter

Hvis man vil have bokser-cruising for alle pengene, er det altså den nye R 18 Classic, man bør kigge på – hvis man har penge nok! Prisen for R 18 Classic begynder ved svimlende 414.900 kroner – altså knap 45.000 kroner mere end R 18 – og R 18 Classic bliver dermed den næstdyreste model på programmet (kun overgået af den nye M 1000 RR til 599.990 kroner).

 

Nye R NineT-udgaver til 2021

R 18 Classic er dog ikke den eneste nyhed i BMW's Heritage-serie, der også tæller de mindre R NineT-modeller.

Alle R NineT-modeller er således også blevet opdateret til 2021 (på nær R NineT /5 som udgår) med nye designdetaljer og lakeringer samt:

 

  • Euro 5-opdateret motor med mere moment i midterområdet (109 hk ved 7.250 o/min og 116 Nm ved 6.000 o/min)
  • Kurve-ABS og dynamisk bremsekontrol
  • Nye fjederben med vandringsafhængig dæmpning (WAD)
  • Håndhjul til justering af fjederforspænding på bagstøddæmperen
  • Køreprogrammerne "Rain" og "Road"
  • LED-forlygte og -blinklys samt USB-oplader
  • Opdateret instrumentpanel

Priserne for R NineT-modellerne begynder ved 183.500 kroner for R NineT Pure som den billigste. Du finder alle detaljer og priser på BMW Motorrads danske hjemmeside her.

Se flere billeder af både R 18 Classic og de opdaterede R NineT-modeller i galleriet i toppen.

Har du glemt din adgangskode?

Indtast dit 7-cifrede medlemsnummer nedenfor og tryk ”Nulstil adgangskode”, så modtager du snarest en e-mail med en midlertidig adgangskode.

Hvis der ikke er tilknyttet en e-mailadresse til dit medlemskab – eller hvis du har glemt dit medlemsnummer – bedes du kontakte os på tn@mctc.dk eller telefon 86 11 62 00, hvor vi sidder klar til at hjælpe dig.

Ændre din adgangskode

Hov, der skete en fejl!
Det kan skyldes, at du har indtastet din nuværende adgangskode forkert.
Prøv eventuelt igen eller kontakt MCTC.