MC nyheder

Dansk farvel til Aprilia, Moto Guzzi og Vespa

Den danske Piaggio-importør indstiller distributionen af tohjulede Piaggio-køretøjer ved udgangen af 2020. Det betyder et foreløbigt farvel til mc-mærker som Aprilia, Moto Guzzi og Vespa.

Italienske Piaggio Group producerer motorcykler under en række mærker som Aprilia, Moto Guzzi og Vespa. Men inden længe er det slut med import af Piaggio Groups motorcykler i Danmark – i hvert fald for en stund.

Det oplyser den danske Piaggio-importør TMP (Thomas Møller Pedersen ApS) i Roslev i en pressemeddelelse. Af pressemeddelelsen fremgår følgende:

Vi startede for mange år siden samarbejdet med Piaggio Group med introduktionen af Aprilia-scootere i 1993, og mange slag er slået siden da.

Gennem det meste af året har der været store problemer med leverancer fra Piaggio. På grund af corona-nedlukning har Piaggio en meget stor manko af køretøjer og har ikke været i stand til at levere de bestilte enheder. Eller give os udsigt til, hvornår vi vil modtage restordre.

Summen af svigtende leverancer fra Piaggio – samt udsigten til at alle de populære E4-modeller udgår af knallertprogrammet efter 2020 – gør at TMP ikke længere ser et bæredygtigt forretningsgrundlag i fortsat at være Piaggio Groups 2-hjuls-distributør i Danmark.

Det er vemodigt at tage dette skridt, men vi føler alle her hos TMP, at det er den rigtige beslutning at indstille distributionen af Piaggio 2-hjulsprogrammet.

Praktiske oplysninger:

  • Vi sælger selvfølgelig vores restlager ud gennem de næste måneder
  • Vi vil fortsat levere reservedele og udstyr
  • Håndtering af reklamationer vil løbende overgå til ny distributør

Det er endnu ikke fastlagt, hvordan den fremtidige distribution af Piaggio på to hjul skal foregå. Dette informeres der om, så snart dette er på plads.

 

Fortsat APE – og mere el

Det vil altså fortsat være muligt at købe Aprilia-, Moto Guzzi- og Vespa-motorcykler fra restlageret og fra forhandlere rundt om i Danmark. Men indtil en ny Piaggio Group-importør er på plads, kommer der desværre ikke nye modeller til landet. Hvem den nye importør bliver – og ikke mindst hvornår en ny importøraftale er på plads – er endnu uvist.

TMP, der også distribuerer APE 50 i Skandinavien, oplyser samtidig, at man vil fortsætte APE 50-distributionen – ligesom TMP stadig vil ombygge APE 50 til diverse formål som blandt andet kaffe-biler, pizza-biler, kølebiler med mere.

I 2021 introduceres APE 50 også med elmotor, og med "TMP Green Line"-programmet vil TMP også satse yderligere på 100 procent elektriske køretøjer fra mærker som NIU, Sur-Ron, Ive-Car og Cicli MBM.

 

Har du glemt din adgangskode?

Indtast dit 7-cifrede medlemsnummer nedenfor og tryk ”Nulstil adgangskode”, så modtager du snarest en e-mail med en midlertidig adgangskode.

Hvis der ikke er tilknyttet en e-mailadresse til dit medlemskab – eller hvis du har glemt dit medlemsnummer – bedes du kontakte os på tn@mctc.dk eller telefon 86 11 62 00, hvor vi sidder klar til at hjælpe dig.

Ændre din adgangskode

Hov, der skete en fejl!
Det kan skyldes, at du har indtastet din nuværende adgangskode forkert.
Prøv eventuelt igen eller kontakt MCTC.