MC nyheder

Nu er den her: Multistrada V4

  • Ducati Multistrada V4 2021 MCTC (2).jpg
  • Ducati Multistrada V4 2021 MCTC (1).jpg
  • Ducati Multistrada V4 2021 MCTC (10).jpg
  • Ducati Multistrada V4 2021 MCTC (5).jpg
  • Ducati Multistrada V4 2021 MCTC (7).jpg
  • Ducati Multistrada V4 2021 MCTC (4).jpg
  • Ducati Multistrada V4 2021 MCTC (6).jpg
  • Ducati Multistrada V4 2021 MCTC (11).jpg
  • Ducati Multistrada V4 2021 MCTC (21).jpg
  • Ducati Multistrada V4 2021 MCTC (18).jpg
  • Ducati Multistrada V4 2021 MCTC (8).jpg
  • Ducati Multistrada V4 2021 MCTC (20).jpg
  • Ducati Multistrada V4 2021 MCTC (22).jpg
  • Ducati Multistrada V4 2021 MCTC (16).jpg
  • Ducati Multistrada V4 2021 MCTC (14).jpg
  • Ducati Multistrada V4 2021 MCTC (13).jpg
  • Ducati Multistrada V4 2021 MCTC (19).jpg
  • Ducati Multistrada V4 2021 MCTC (9).jpg

Ducatis store rejse-enduro er netop blevet præsenteret i en ny version, der skruer op for kræfterne og hæver standarden for teknologi i adventure-klassen.

Det er mange måneder siden, at vi første gang kunne bringe spionbilleder og gisne om info på den nye Multistrada V4, men nu er modellen officielt præsenteret, og selvom designet ikke er udgør en revolution fra forgængeren, er der sket stor udvikling under overfladen.

Ny, stor V4-motor
Hjertet i 2021-verisonen af Multistrada er en ny V4-motor, som Ducati kalder V4 Granturismo. Den er baseret på V4'eren fra Panigale og Streetfighter, men er udboret fra 1.103 til 1.158 kubik, hvilket resulterer i 125 Nm fra 8.750 o/min. En smule mindre end Multistrada 1260's 130 Nm, men til gengæld hæver de to ekstra cylindre effekten til 170 hk ved 10.500 o/min det højeste i adventure-segmentet.

Under lygterne både foran og bagtil sidder radarmoduler til adaptiv fartpilot og blindvinkel-assistent.

Den nye motor har også længere serviceintervaller med 15.000 kilometer mellem olieskift og imponerende 60.000 kilometer mellem ventiljustering. Derudover er det en let konstruktion, der gør, at Multistrada kun tager fem kilo på trods de ekstra cylindre med en tørvægt i standardversionen på 215 kilo. Det er dog stadig en stor tung motorcykel til terrænkørsel, også selvom Multistrada V4 har fået 19" forhjul ligesom de fleste konkurrenter, i stedet for forgængerens 17".

Højteknologisk tourer
Der, hvor Multistrada V4 dog for alvor rykker fra Multistrada 1260, er på teknologifronten. Ligesom forgængeren er der alskens IMU-styrede assistentsystemer, der foruden ABS, traction-control og anti-stejlefunktion nu også tæller hjælp til bakkestart og forbedret elektronisk Skyhook-affjedring. Multistrada V4 er også den første Ducati med adaptiv fartpilot og blindvinkelassistent, som vi tidligere har skrevet om, og så byder det nye TFT-instrument på en flottere brugergrænseflade og (endelig) regulær navigation integreret direkte i instrumenteringen  det glæder vi os til at prøve.

Den nye 6,5" TFT-skærm har fuldintegreret navigation med kortvisning – ikke bare sving-navigation.

Monobagsvingeren er blevet erstattet af en dobbeltsiden svinggaffel, men ellers ligner den store Multistrada nogenlunde sig selv, selvom Ducati siger, at designet er optimeret for bedre aerodynamik med mindre vindstøj, vibrationer og fartvind til følge. Den kommer desuden i tre versioner; standard, Sport og 'S', hvoraf den sidste kan leveres med udstyrspakkerne "Essential", "Travel", "Radar", "Performance" eller "Full" direkte fra fabrikken.

Den nye Ducati Multistrada V4 forventes at lande hos forhandlerne herhjemme allerede i starten af december måned, og selvom de danske priser endnu ikke er helt på plads, vil vi godt vove det gæt, at den nye adventure-Ducati starter fra omkring 300.000 kroner. Se mere om Multistrada V4 i den officielle lanceringsvideo herunder:

Har du glemt din adgangskode?

Indtast dit 7-cifrede medlemsnummer nedenfor og tryk ”Nulstil adgangskode”, så modtager du snarest en e-mail med en midlertidig adgangskode.

Hvis der ikke er tilknyttet en e-mailadresse til dit medlemskab – eller hvis du har glemt dit medlemsnummer – bedes du kontakte os på tn@mctc.dk eller telefon 86 11 62 00, hvor vi sidder klar til at hjælpe dig.

Ændre din adgangskode

Hov, der skete en fejl!
Det kan skyldes, at du har indtastet din nuværende adgangskode forkert.
Prøv eventuelt igen eller kontakt MCTC.