MC nyheder

Ny retro-Yamaha er som taget ud af 80'erne

  • Yamaha XSR 900 GP MCTC (2).jpg
  • Yamaha XSR 900 GP MCTC (4).jpg
  • Yamaha XSR 900 GP MCTC (5).jpg
  • Yamaha XSR 900 GP MCTC (6).jpg
  • Yamaha XSR 900 GP MCTC (3).jpg
  • Yamaha XSR 900 GP MCTC (7).jpg
  • Yamaha XSR 900 GP MCTC (9).jpg
  • Yamaha XSR 900 GP MCTC (1).jpg
  • Yamaha XSR 900 GP MCTC (10).jpg
  • Yamaha XSR 900 GP MCTC (11).jpg
  • Yamaha XSR 900 GP MCTC (13).jpg
  • Yamaha XSR 900 GP MCTC (12).jpg
  • Yamaha XSR 900 GP MCTC (15).jpg
  • Yamaha XSR 900 GP MCTC (17).jpg
  • Yamaha XSR 900 GP MCTC (14).jpg

XSR 900 GP er en kåbeklædt sportsmodel baseret på XSR 900, der forener moderne teknologi med usædvanligt gennemført retrodesign.

Udvalget af moderne retrocykler er efterhånden stort, men hvor de fleste dyrker 1960'erne og 1970'ernes caféracere og scramblere, tager Yamaha med XSR 900 en anden rute. Med lanceringen af den seneste XSR 900 forrige år, præsenterede de en stil mere typisk for 1980'erne, og det underbygger de yderligere med den nye XSR 900 GP.

Moderne teknologi
Teknisk er GP baseret på den normale XSR 900 med den 890 kubik CP3-rækkemotor som kerne. Fartpilot, quickshift, kurve-ABS og traction-control med 6-akset IMU er blandt de elektroniske højdepunkter, der også deles med XSR 900, men GP debuterer en ny 5" TFT-farveskærm og tilhørende styrbetjening.

Racerkåben er understøttet af møtrikker magen til dem fra TZ250 og fastgjort med klassiske fjedersplitter for første gang på en Yamaha gadecykel.

XSR 900 GP adskiller sig også fra den nøgne version med fuldjusterbar KYB-affjedring i begge ender, mens de radialmonterede Brembo-calipre har fået optimerede bremseslanger. Clip-on-styr og mere sportsligt placerede fodhvilere, der kan monteres i to niveauer, ændrer kørestillingen i retning mod sport, og et nyt sæde holder føreren på plads.

Inspireret af legender
Designet er en hyldest til Yamahas YZR 500 Grand Prix-maskiner op gennem 1980'erne og 90'erne, men har også tydelige træk fra samtidens gadecykler som FZR og TZR 250 med det lille firkantede LED-linsemodul i frontkåben. Også teknisk har XSR 900 GP aner fra disse maskiner med Deltabox-ramme, udført i sølvfinish til anledningen, der netop blev introduceret og var revolutionerende på den tid. 

Det kantede design er inspireret af 80'ernes YZR GP-maskiner iklædt klassiske Wayne Rainey-farver. Der er bagsæde skjult under puklen.

Den nye Yamaha XSR 900 GP kommer til Danmark sidst på foråret eller først på sommeren, og til priser fra 167.900 kroner, holdes merprisen i forhold til en nøgen XSR 900 under 20.000 kroner. GP-modellen vil kunne fås i enten den viste "Legend Red" eller en mere afdæmpet "Power Grey", og vi kan slet ikke vente med at se den gennemførte nostalgiker i virkeligheden!

Har du glemt din adgangskode?

Indtast dit 7-cifrede medlemsnummer nedenfor og tryk ”Nulstil adgangskode”, så modtager du snarest en e-mail med en midlertidig adgangskode.

Hvis der ikke er tilknyttet en e-mailadresse til dit medlemskab – eller hvis du har glemt dit medlemsnummer – bedes du kontakte os på info@mctc.dk eller telefon 86 11 62 00, hvor vi sidder klar til at hjælpe dig.

Ændre din adgangskode

Hov, der skete en fejl!
Det kan skyldes, at du har indtastet din nuværende adgangskode forkert.
Prøv eventuelt igen eller kontakt MCTC.