Ny SuperSport og Panigale SP

  • Ducati SuperSport 950 Panigale V4 SP MCTC (1).jpg
  • Ducati SuperSport 950 Panigale V4 SP MCTC (24).jpg
  • Ducati SuperSport 950 Panigale V4 SP MCTC (10).jpg
  • Ducati SuperSport 950 Panigale V4 SP MCTC (20).jpg
  • Ducati SuperSport 950 Panigale V4 SP MCTC (21).jpg
  • Ducati SuperSport 950 Panigale V4 SP MCTC (7).jpg
  • Ducati SuperSport 950 Panigale V4 SP MCTC (8).jpg
  • Ducati SuperSport 950 Panigale V4 SP MCTC (3).jpg
  • Ducati SuperSport 950 Panigale V4 SP MCTC.jpg
  • Ducati SuperSport 950 Panigale V4 SP MCTC (4).jpg
  • Ducati SuperSport 950 Panigale V4 SP MCTC (9).jpg
  • Ducati SuperSport 950 Panigale V4 SP MCTC (5).jpg
  • Ducati SuperSport 950 Panigale V4 SP MCTC (6).jpg
  • Ducati SuperSport 950 Panigale V4 SP MCTC (22).jpg
  • Ducati SuperSport 950 Panigale V4 SP MCTC (23).jpg
  • Ducati SuperSport 950 Panigale V4 SP MCTC (11).jpg
  • Ducati SuperSport 950 Panigale V4 SP MCTC (12).jpg
  • Ducati SuperSport 950 Panigale V4 SP MCTC (14).jpg
  • Ducati SuperSport 950 Panigale V4 SP MCTC (15).jpg
  • Ducati SuperSport 950 Panigale V4 SP MCTC (16).jpg
  • Ducati SuperSport 950 Panigale V4 SP MCTC (17).jpg
  • Ducati SuperSport 950 Panigale V4 SP MCTC (18).jpg
  • Ducati SuperSport 950 Panigale V4 SP MCTC (19).jpg

Ducati har denne uge præsenteret en ny, vild Panigale V4-model, og så har der sportstourer SuperSport fået en større opdatering.

Ducati fortsætter lanceringen af deres 2021-modeller, og denne uge er turen kommet til sportssegmentet. Her får hele Panigale V4-serien en opdatering med Euro 5-godkendt motor og forbedret elektronikpakke, mens en ny topmodel af Panigalerne med 1.103 kubik motor blev præsenteret.

Ansigtsløft til SuperSport
Den største nyhed var dog SuperSport 950, der er en videreudvikling af Ducatis nuværende SuperSport. Sportstoureren har fået nyt design i Panigale V4-stil, udvidet teknikpakke med bl.a. ny TFT-skærm, 6-akses IMU og kurve-ABS. V2'eren på 937 kubik er også blevet opdateret for at leve op til Euro 5, men den leverer stadig 110 hk og 93 Nm.

SuperSport er Ducatis sportstouring-model, der placerer sig mellem Panigale og Multistrada.

Komforten skulle angiveligt også være forbedret med højere styr, nyt sæde og justerbar affjedring. Den normale Ducati SuperSport 950 har Marzocchi/Sachs-affjedring for/bag, mens SuperSport 950 S kommer med fuldjusterbar affjedring fra Öhlins foruden sædeskal over passagerpladsen.

Ekstrem Panigale SP
Nåede du ikke at få fat i sidste års Superleggera V4, og synes du desuden, at 998 kubik er for lidt, så har Ducati nu lanceret en topmodel i Panigale-serien med den fuldfede 1.103 kubik V4-motor. Panigale V4 SP er baseret på Panigale V4 S, men den bruger mange komponenter fra førnævnte Superleggera, som f.eks. tørkobling, kædekit, Brembo Stylema R bremsecalipre og hovedcylinder samt kulfiberfælge.

V4 SP er den mest ekstreme Panigale med 1.103 kubik-motoren og låner meget fra Superleggera V4.

Panigale V4 SP leverer 214 hk ligesom den normale Panigale V4, men adskillige kulfiberdele og tank i blottet aluminium sænker vægten en smule, mens de 10-egede fælge alene sparer 1,4 kilo og gør modellen mere smidig ved retningsskift. Der er desuden fuldt justerbar Rizoma aluminiums-fodhvilere og et medfølgende racing kit, der indeholder dæksler, som kan erstatte sidespejle og nummerpladeholder.

De nye modeller skulle gerne lande hos forhandlerne i løbet af vinteren og senest til marts 2021, men de danske priser ligger endnu ikke fast.

Glemt adgangskode eller medlemsnummer?

Indtast dit medlemsnummer og tryk reset. Hvis du ikke har en e-mail adresse tilknyttet dit abonnement skal du ringe til MCTC på 86 11 62 00

Ændre dit kodeord

Hov, der skete en fejl!
Det kan skyldes, at du har indtastet dit nuværende kodeord forkert.
Prøv eventuelt igen eller kontakt MCTC.