Af Daniel Bohnsen / 19-05-2020

Klassiske linjer og moderne teknik, som vi kender det fra blandt andet flere modeller i Triumphs udvalg, er blevet en populære kombination i de senere år. Nu har et nyt svensk motorcykelmærke dog rykket ved definitionen af "moderne teknik" i dén ligning – for RGNT No.1 er en elektrisk motorcykel i 1960'er-indpakning.

Klar til bestilling

No.1 falder med sin 15-hestes motor, monteret direkte i navet i baghjulet, ind under A1-kategorien for kørekort, og dens topfart er opgivet til 125 km/t. Med en vægt på 142 kilo og øjeblikkeligt el-moment er den dog sikkert frisk rundt i og omkring byen, mens 4-stemplede bremsecalipre fortil og en enkelt 2-stemplet bagtil hjælper med at stoppe festen igen.

Den maksimale rækkevidde er 150 kilometer, og en 0-100 procents opladning tager omkring fire timer i en almindelig 220V stikkontakt, der er eneste lademulighed på No.1. Mens ladetiden ikke slår nogen rekorder, er No.1-modellen til gengæld udstyret med touchskærm, forbindelse til skyen og er forberedt til GPS – så RGNT har nok den yngre målgruppe i kikkerten. Der selvsagt intet koblingsgreb til elmotoren, så de to greb ved styret styrer henholdsvis for- og bagbremse.

RGNT No.1 er altså en digital elmotorcykel i klassisk design til folk, der har brug for en stilsikker hverdagspendler i urbane områder. Er du sådan én, kan du allerede nu "bygge" dit eget eksemplar på deres hjemmeside og forudbestille modellen, der forventes klar til levering i august måned til priser fra knap 80.000 kroner.

Læs også

RGNT kommer til Danmark

GALLERI: Svensker på glatis