Kawasaki udvider i år deres Z-serie med to nye modeller: Z1100 og Z1100 SE. De placerer sig mellem den populære Z 900 og den voldsomme Z H2, og er på den måde arvtagere til den gamle Z 1000. Designet følger Sugomi-filosofien med nærmest olmt udseende LED-forlygter, et nyt lygtehus med finner samt skarpe linjer, der skal fremhæve det aggressive udtryk.
Udstyr og teknologi
Z1100 og Z1100 SE er konstrueret omkring en aluminiums-ramme med SFF-BP forgaffel og horisontal back-link affjedring. Standardmodellen får 310 mm bremseskiver og monoblok-calipere, mens SE-versionen er udstyret med Brembo-komponenter, stålarmerede bremseslanger og en Öhlins S46-bagdæmper med ekstern forspændingsjustering.
Førerpladsen er domineret af et 5” TFT-display med sving-til-sving navigation, smartphone-integration og adgang til funktioner via Kawasakis Rideology-app, herunder stemmestyring. Kawasaki fremhæver også en omfattende elektronisk pakke med IMU-baserede systemer, traction control, cornering management, integreret ABS samt forskellige køreprogrammer, som spænder fra Sport og Road til Rain og et brugerdefineret Rider-mode.