Af Daniel Bohnsen / 18-12-2020

Til 2021 kommer der er ny version af Kawasakis kompressorladede Z H2. Modellen har tilnavnet SE, og det er topmodellen af Kawasakis streetfightere. Rørgitterrammen og den firecylindrede rækkemotor på 998 kubik deler SE med de andre Z H2'er, så der et stadig 200 hestekræfter at lege med.

Mere avanceret

Ligesom de andre Z H2'er har SE også et pænt udvalg af elektronisk udstyr som standard, der blandt andet omfatter IMU-styret kurve-ABS og traction-control, quickshift i begge retninger, launch control, fartpilot og forskellige køreprogrammer. Derudover smider Z H2 SE dog endnu et elektronikkort, da denne model er udstyret med Showas elektronisk justerbare Skyhook-affjedring.

Selve komponenter er en Showa SFF-CA forgaffel på 43 mm og en BFRC lite bagfjeder, der med elektronisk støddæmpning dels kan ændres fra fast til blød med et tryk på en knap, og dels automatisk tilpasser sig underlaget og modvirker tiltning under henholdsvis acceleration og opbremsning.

Mere bremsekraft

Derudover udskifter SE den normale Z H2's M4.32-calipre med Brembos top-of-the-line Stylema-enheder på et sæt 320 mm skiver fortil – hvilket virker passende til en motorcykel, der ønsker at være den vildeste streetfighter på markedet.

Kawasaki Z H2 SE starter ved 319.990 kroner herhjemme, en merpris på 40.000 kroner sammenlignet med den normale Z H2 – hvis man da kan kalde en 200-hestes nøgen-mc "normal".

Læs også

Video: Kawasaki tester kommende brintmotorcykel

Grøn på en ny måde

Ny mc-afdeling og logo til Kawasaki