Hypermotard 950 er Ducatis bud på et tohjulet legetøj til folk, der nyder at køre til et lukket anlæg for at tilbringe tid på baghjulet og lægge nogle lakridser. Det bliver der ikke ændret på med opdateringen, men til gengæld er der finjusteret lidt på teknikken.
Miljøvenlig ballademager
Årsagen til opdateringen er den 937 kubik store V2-motor, der indtil nu kun levede op til de gamle Euro 4-krav. Men efter lidt tilpasning af motor og udstødning overholder den nu også de skrappere Euro 5-krav, og det endda uden at det har stjålet nogle af de 114 hk og 96 Nm.
Alle Hypermotard 950-modeller overholder nu Euro 5 miljøkravene.
Mens de var i gang, har Ducati desuden givet gearkassen en tur, så det nu skulle være lettere at finde neutralgearet, når det er meningen, og mindre tilbøjeligt til at ramme et neutralgear mellem trinnene, når det ikke er meningen.
SP i nye klæder
Mens de tekniske opdateringer gælder både den normale Hypermotard 950, topmodellen "SP" samt sidste års nyhed "RVE", og Hypermotard 950 SP også fået en gang ny lak for at fejre opdateringen. Farvetemaet er klassisk rød/hvid/sort med design hentet fra racerbanen.
SP-versionen har fået ny lakering med racer-inspireret grafik.
De tre opdaterede Hypermotard 950 forventes i Danmark i oktober måned til priser fra 184.790 kroner for en standard-version, 199.190kroner for RVE og 260.790 kroner for SP-modellen.