Royal Enfield har denne uge præsenteret en ny model kaldet Hunter 350. Linjerne er som alt andet fra mærket overvejende klassiske, men der er alligevel et mere moderne udtryk over den nye Hunter med matsort stel. udstødning og gaffelben i stedet for krom.
Den frække i flokken
Modellen er baseret på samme platform Meteor 350 og Classic 350, men Hunter tilbyder en mere sportslig geometri end cruiseren og klassikeren med bredt styr, 800 mm højt sæde og tilbageflyttede fodhvilere. Affjedringen klares af en konventionel 41 mm forgaffel og dobbelte bagfjedre med justérbar affjedring, mens bremserne har ABS som krævet.
Hunter 350 findes også i en "Retro"-version, der med tromlebremse dog ikke kommer til Europa.
Den europæiske lancering forventes først at falde endeligt på plads i efteråret, men herhjemme vil vi uanset hvad kun komme til at se de seks "Metro"-udgaver, da "Retro"-udgaverne med trådegerfælge ikke er godkendt i EU grunden tromlebremse bagtil.
Mulighed for navigation
Instrumenteringen klares af en analog omdrejningstæller med digitalt speedometer og køreinfo i midten, og ligesom vi kender det fra Meteor 350 fås Royal Enfields lille Tripper-modul, der er en separat skærm, hvor der kan vises navigation ved hjælpe af en app.
Instrumenteringen er kombineret analog/digital, og der er plads til Royal Enfields lille Tripper-model.
Priser og levering på Royal Enfield Hunter 350 kendes ikke endnu, men vi forventer at den kommer på markedet herhjemme til næste år.