Honda har opdateret sin mc-scooterserie, der nu hedder Forza over hele linjen. Det gælder både den mindste, mellemste og største mc-scooter.
Hvor den mindste i serien, Forza 125 (tidligere PCX 125), kun har skiftet navn, fået mindre (design)opdateringer, traction-control samt Euro 5-opdateret motor, er der sket større ændringer ved mellemste mc-scooter.
Således er Forza 300 vokset til Forza 350, der nu også byder på Euro 5-godkendt motor, som tilmed er vokset fra 280 til 330 kubik. Ydelsen er også hævet fra 25 til 29 hk ved 7.500 o/min, og på designet har Forza 350 fået en overhaling foruden en lettere bagsvinger og 40 mm ekstra vandring til den elektriske vindskærm.
Den majestætiske mc-scooter: Forza 750
Rosinen i pølseenden er "nye" Forza 750. Den er dog ikke mere ny, end at der er tale om en opdatering af Integra 750 – Hondas største mc-scooter.
I stil med Integra har den nye Forza 750 plads til en fullface-hjelm under sædet (22 liter), men den er også blevet udstyret med USB-oplader, LED-lys, TFT-display med Honda Smartphone Voice Control og Smart Key-system til både tænding og åbning af sæde.
Motoren er den samme rækketoer på 749 kubik som hidtil, men er nu Euro 5-godkendt med Throttle By Wire og køreprogrammerne Rain, Standard og Sport samt User, som kan tilpasses efter behov. Ydelsen er hævet en smule til 59 hk ved 6.750 o/min og 69 Nm ved 4.750 o/min (eller 48 hk i A2-udgaven). Den er opgivet til at køre 27,8 km/l og vejer 235 kilo køreklar.
Forza 750 byder desuden på traction-control, DTC-gearkasse, 41 mm USD-forgaffel, radialmonterede 4-stemplede bremsecalipre, Pro-Link-affjedring og fås i farverne blå, rød, sølv eller sort.
Det vides endnu ikke, hvornår de nye Forza-modeller rammer Danmark og ej heller, hvad priserne ender på.