Den femte og dermed sidste 2022-nyhed fra Ducati, inden vi får den helt nye DesertX at se i december, er en ny og opdateret Panigale V4.
Men modsat 2021-udgaven af Multistrada V4 (efterfølgeren til Multistrada 1260), som fik boret V4-motoren op til 1.158 kubik, så er den nye Panigale V4 anno 2022 fortsat med V4 på 1.103 kubik.
Ifølge Ducati er motoren – ligesom resten af maskinen – dog opdateret til 2022, hvilket du også kan høre mere om videoen nedenfor.
For med nyt smøresystem, ny oliepumpe og ny mapping er ydelsen nu på hele 215,5 hk ved 13.000 o/min. Bevares, det er "kun" 1,5 hestekræfter mere end forgængeren, og den nye Panigale V4 leverer i øvrigt fortsat et maksimalt drejningsmoment på 123,6 Nm ved 9.500 o/min.
Men den har også fået ny gearkasse, som skulle være endnu mere race-orienteret med længere gearudveksling i første, andet og sjette gear. Det længere sjette gear betyder samtidig, at Panigale nu har en topfart, som er 5 km/t højere end tidligere: 304 km/t.
Desuden har Panigale V4 fået nye Power Modes (Full, High, Medium og Low) og nyt info-program ved navn "Track Evo", ligesom der er kommet nyt tilbehør i form af fuld titanium-udstødningssystem, som sikrer 12,5 hk ekstra og dermed 228 hk og 131 Nm i alt samt en samlet vægtreduktion på 5 kilo. I tillæg fås den dyrere og endnu mere eksklusive S-udgave nu med elektronisk NPX 25/30-forgaffel fra Öhlins.